کد خبر: 28600
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
آبرسانی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل از آبرسانی به ۹۴ روستای این استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی قیطانی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های آب‌رسانی روستایی اظهار کرد: با اتمام آبرسانی به ۹۴ روستای استان ، آبرسانی به سایر روستاهای این طرح نیز طی ۳۰ ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طرح آبرسانی ملی به ۱۰ هزار روستای محروم و پرتنش آبی کشور در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سطح کشور آغاز شده که سهم استان اردبیل ۴۵۴ روستا با اعتبار بیش از ۴۷۶ میلیارد تومان است.

امسال به ۹۴ روستای استان اردبیل آبرسانی می‌شود

وی ادام داد: این قرارگاه در استان اردبیل به فرماندهی مسئول بسیج سازندگی استان و با همکاری شرکت آب‌ و فاضلاب استان و استانداری اردبیل تشکیل و در فاز اول این طرح بزرگ ، آبرسانی به ۹۴ روستای استان طی سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته که در قالب هشت مجتمع آبی درحال اجرا است.

قیطانی خاطرنشان کرد: در نشست اعضای قرارگاه استانی امام حسن مجتبی (ع) با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل موانع موجود برای اجرایی شدن این طرح آبرسانی بررسی و مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی استان تمام ظرفیت خود را در اختیار این قرارگاه قرار دهند.

استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستاهای تک خانواری، به بیش از یک هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه می‌رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =