کد خبر: 28494
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
اینترنت

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر ۵۷۳ روستای استان تحت پوشش خدمات و سرویس ADSL هستند که از این تعداد ۳۳ روستا سال گذشته به اینترنت پرسرعت مخابرات متصل شد.

به گزارش روستانیوز، آزاد حکمت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تحقق کامل اهداف و برنامه های شاخص اینترنت پرسرعت مخابرات در سال گذشته، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، پروژه های مختلفی در راستای توسعه و ارتقا زیرساخت های مخابراتی در سطح استان با سرمایه گذاری قابل توجه برای تامین تجهیزات و منابع لازم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ابلاغی از سوی شرکت مخابرات ایران برای تعداد مشتریان فعال در سال گذشته ۱۲ هزار و ۲۵۱ مشترک بود، افزود: با تلاش همکاران این مجموعه، ۱۲ هزار و ۳۱۸ مشترک فعال در استان ثبت شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: تامین و افزایش پهنای باند اینترنت، ارتقای بستر و ظرفیت‌های انتقال با استفاده از تکنولوژی‌های روز، توسعه ظرفیت UP LINK، افزایش پورت‌های ADSL به تعداد چشمگیر، نصب و راه اندازی سوییچ و افزایش ظرفیت سامانه BRAS از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته در سطح استان است.

حکمت تعداد پورت های نصب شده در استان را ۱۷۲ هزار و ۳۴۲ مورد اعلام کرد و گفت: از این رقم، تعداد ۱۳۶ هزار و ۸۹۵ پورت به متقاضیان ساکن در نقاط شهری و روستایی واگذار شده است.

وی تاکید کرد: مخابرات آمادگی دارد در صورت اعلام نیاز سازمان‌ها و یا شرکت‌های متقاضی، زیرساخت‌های ارتباطی بر بستر فیبرنوری را در تمام نقاط داخل شهری استان ایجاد کند.  

مدیر مخابرات منطقه کردستان ادامه داد: در صورت وجود امکانات در نقاط مختلف و بر اساس زیرساخت‌های موجود، واگذاری امتیاز تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری صورت خواهد گرفت و در سایر نقاط نیز بر اساس امکانات کابل مسی، امتیاز تلفن ثابت واگذار می شود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =