کد خبر: 28485
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از مراحل پایانی اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای این استان خبر داد و گفت: تا چند ماه آینده تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند و پرونده گازرسانی به روستاهای فاقد گاز در خراسان جنوبی بسته خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید محمود هاشمی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر هزار و ۶۳۳ روستای استان با جمعیت بیش از ۹۱ هزار و ۲۰۰ خانوار زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

وی افزود: با همت کارکنان شرکت گاز تمامی روستاهای دارای ۲۰ خانوار در خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و گازرسانی به روستاهای کم‌جمعیت نیز در مراحل پایانی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: ۲۳۲ روستا طی سال گذشته به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند و قابل توجه اینکه ۱۶۹ روستا در مدت کمتر از ۶ ماه و براساس مصوبه سفر رییس جمهور در شهریور ۱۴۰۰ به خراسان جنوبی، گازرسانی شد که این اقدام جهادی و انقلابی شرکت گاز استان موجب خرسندی و تقدیر ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه از سه سال قبل تمامی شهرهای استان گازدار شده‌اند تصریح کرد: سال‌های اخیر شاهد رشد بی‌سابقه گازرسانی در اقصی نقاط استان بوده‌ایم و به‌زودی و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا، ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

هاشمی گفت: همچنین در حال حاضر ۷۰۵ روستای مرزی در خراسان جنوبی زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند و به‌زودی پرونده گازرسانی به روستاهای مرزی استان نیز بسته می‌شود.

وی بیان کرد: باعث افتخار است که ۲ سال متوالی بالاترین میزان گازرسانی روستایی در بین شرکت‌های گاز استانی به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: با گازرسانی به ۲۳۲ روستا در خراسان جنوبی طی سال ۱۴۰۰ بالاترین سهم گازرسانی روستایی برای دومین سال متوالی به نام این شرکت ثبت شد.

وی گفت: سال گذشته علاوه بر ارائه خدمات کیفی به مشترکان و استمرار گازرسانی در سراسر استان تعداد ۲۳۲ روستا با جمعیت بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ خانوار زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفت.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، هزار و ۷۸۰ آبادی دارای سکنه دارد و حدود ۴۱ درصد جمعیت این استان در مناطق روستایی ساکن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =