کد خبر: 28429
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با مشارکت سازمان بسیج سازندگی و بنیاد علوی تا پایان سال‌جاری پروژه آبرسانی به ۲۱ روستای بخش «هلشی» از توابع شهرستان کرمانشاه با جمعیتی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر انجام خواهد شد.

به گزارش روستانیوز، علیرضا کاکاوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اعتبار این پروژه آبرسانی را بیش از ۱۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته شرکت آبفای استان بخشی از لوله‌گذاری و حفر چاه پروژه امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه را به پایان رساند.

وی از انعقاد قرارداد با سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و بنیاد علوی برای تکمیل این پروژه خبر داد و اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه با پیشرفت ۳۰ درصدی شامل ساخت ۱۱ باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۶۰۰ متر مکعب، سه باب موتورخانه به ظرفیت ۸۵ مترمربع، سه ایستگاه پمپاژ و ۵۰ کیلومتر لوله گذاری است که تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.  

کاکاوند در پایان خاطرنشان ساخت: پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا هرچه زودتر با اتمام این پروژه اهالی روستاهای تحت پوشش مجتمع از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند و دستیابی به این مهم با همکاری و همراهی اهالی روستاها با رفع موانع و مشکلات اجتماعی پیشرو محقق خواهد شد.

مجتمع امام علی (ع) با ۲۱ روستای تحت پوشش، ۷۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در ۹۰ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =