کد خبر: 28420
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
آبرسانی

عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان در مراسمی در مریوان و با حضور استاندار و فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان اظهار داشت: این طرح و در این حجم اتفاق کم نظیری است و قدم بزرگ و مبارکی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: سپاه در استان ورود بسیار مسوولانه و متعهدانه هم در عرصه کمکهای مومنانه و هم خدمات‌رسانی داشته است.

زارعی‌کوشا افزود: در دیدار با سردار سلامی فرمانده سپاه از او برای سفر به استان دعوت کردم و خواستم کارهای محرومیت زدایی در استان با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه فرصت خدمت کوتاه است اضافه کرد: بار دیگر با خون شهیدان که در این خطه از کشور شهید شدند تا مرزهای این مملکت حفظ و امنیت برقرار باشد میثاق می‌بندیم تا در خدمت به مردم از پای ننشینیم و در این راه هیچ مانعی نمیشناسیم و نمیگذاریم هیچ چیزی مانع خدمت شود.

استاندار کردستان ادامه داد: هر بخشی که کاری در طرح آبرسانی به روستاهای کردستان برعهده دارد پای کار باشد.

وی همچنین از فرماندار مریوان خواست کارویژه های شهرستان را ایجاد کند تا فرصت فصل کاری از دست نرود.

امام جمعه شهرستان مریوان هم در این آیین گفت: آب مایه حیات است و اهمیت زیادی دارد و وظیفه ما است قدردان این خدمت مسوولان در آبرسانی به روستاها باشیم.

ماموستا مصطفی شیرزادی افزود: همه خدمات سپاه در گوشه و کنار مریوان قابل تقدیر است و امنیت و آسایش ما هم با زحمات نیروهای نظامی و امنیتی برقرار است.

 فرمانده سپاه مریوان هم اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا ۲۵ هزار بسته معیشتی توزیع، ۴۲ واحد مسکونی احداث و ۲۱ واحد مسکونی تعمیر و سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی اهدا شد.

سردار منصور ولی‌ئی افزود: ۱۲ روستا مشکل کمبود آب داشتند که از طریق تانکر آب آنها تامین می‌شد که با اجرای طرح آبرسانی مشکلات آنها کاملا رفع می‌شود.

وی یادآور شد: آبرسانی به ۲۰ روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به سپاه مریوان محول شده است.

لزوم خدمتگزاری دستگاه‌ها به مردم

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این مراسم گفت: بنا است به مردمان استان خدمت کنیم و برای آسایش همگانی، دستگاه‌های اجرایی موظفند در حوزه کاری خود در خدمت مردم باشند.

سردار سیدصادق حسینی با اشاره به اینکه سپاه هم هر آنچه در توان دارد برای رفاه مردم تلاش می‌کند اظهار داشت: سپاه در زمینه مبارزه همه جانبه با ویروس کرونا و در بخش معیشتی با کمک‌های مومنانه در کنار مردم بوده است.
وی افزود: کمک به بخش کشاورزی ، احداث واحدهای مسکونی، در زمینه بسیج آبرسانی، منابع طبیعی و آبخیزداری ، آموزش و بهداشت در روستاها و مدارس از جمله دیگر فعالیت‌های سپاه در استان بوده است.
سردار حسینی اضافه کرد: در طرح کنونی نیز بنا است با مشارکت آبفا برای رفع مشکلات روستاهایی که تنش آبی دارند به ۱۶۹ روستا آبرسانی شود.
 وی تاکید کرد: این طرح کاری جهادی است نیاز به همکاری دستگاه‌های مرتبط و نیاز به فکر و عمل جهادی است و باید از بروکراسی به دور باشد.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: در این طرح ۴۷ روستا به صورت تک روستایی و ۱۲۹ روستا از طریق مجتمع آبرسانی می‌شود و ۵۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و پیش بینی شده طرح در ۳۰ ماه به اتمام برسد.
وی گفت: در طرح آبرسانی به روستاهای کردستان ۷۶۷ کیلومتر لوله گذاری و۱۲۲ باب مخزن ایجاد شده و ۲۶ حلقه چاه حفر می‌شود. 
سردار حسینی افزود: با بهره‌برداری از این طرح ۶۶ هزار و ۱۷۷ نفر در ۱۲۹ روستای استان از آب شرب سالم به صورت مستمر بهره‌مند خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =