کد خبر: 28274
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
مسکن روستا

۵۲۴ واحد مسکن روستایی در طرح مقاوم سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پارسال پایان کار دریافت کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در نشست خبری گفت: بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۹۵ تعداد ۸۸ هزارو ۸۳۵ واحد مسکونی در هزارو ۷۵۲ روستا شناسایی شده که تاکنون ۴۷ هزار و ۵۵۲ واحد با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

قاسم تنها، سهمیه استان در سال گذشته را چهار هزار و ۳۵۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۸۶۲ فقره تسهیلات به استان ابلاغ شده است.

به گفته وی این تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ کارمزد ۵ درصد پرداخت می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص تفاهم نامه ۲۰ هزار واحدی مسکن محرومان که بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن منعقد شده، گفت: در این تفاهم نامه هزار واحد سهمیه خراسان جنوبی است که از این تعداد در حال حاضر برای ۶۶۱ متقاضی تشکیل پرونده شده و تعداد ۳۵۹ متقاضی پروانه ساختمانی را دریافت کرده و ۱۷ واحد هم به مرحله سفت کاری رسیده اند.

به گفته وی در قالب این تفاهم نامه به هر متقاضی علاوه بر تسهیلات بانکی، 50 میلیون تومان کمک بلاعوض، دو هزار و 200 کیلوگرک میلگرد و هشت تن سیمان رایگان تعلق می گیرد.

تنها افزود: از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون در ۶۰۸ روستا اجرای طرح شروع شده و یا به اتمام رسیده است.

وی اعتبار هزینه شده تاکنون ۲۰۴ در اجرای طرح هادی را ۲۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

تنها گفت: ۱۳۸ روستا از محل اعتبارات ملی و استانی در برنامه اجرای طرح هادی ۱۴۰۰ قرار دارد که از این تعداد ۳۰ روستا جدید است.

وی مجموع اعتبار ملی و استانی برای طرح هادی در سال گذشته را ۵۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان اعلام کرد.

تنها افزود: بر اساس جزء ۲ بند ز تبصره یک قانون بودحه سال ۱۴۰۰، برای بهسازی معابر روستایی، قیر رایگان اختصاص می‌یابد که سهمیه اولیه استان ۴۴میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان بوده که با پیگیری‌های انجام شده ۴۰ میلیارد تومان به سهمیه قیراستان اضافه شده است.

پیش بینی می‌شود از محل این اعتبارات بیش از ۱۵۰ روستا از اجرای آسفالت بهرمند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =