کد خبر: 28043
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
آبرسانی

سه پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار ۴۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی در شهرستانهای کرمانشاه و سنقر و کلیایی کلنگ زنی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، امروز(۱۵ فروردین) در این مراسم که با حضور معاون عمرانی استانداری در روستای قیسوند بخش کوزران برگزار شد، بااشاره به آغاز عملیات اجرایی این سه پروژه، اظهار کرد: این سه پروژه در 30 روستای استان با اعتبار 49 میلیارد تومان در قالب طرح بسیج آبرسانی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این سه پروژه از محل اعتبارات پروژه های محرومیت زدایی در پنج روستای بخش کوزران و 19 روستای بخش سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه و شش روستای دهستان آگاه شهرستان سنقروکلیایی که از محروم ترین مناطق استان هستند، اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم قرارگاه جهاد آبرسانی تشکیل شد و انعقاد قرارداد محرومیت زدایی را به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه حدود 349 روستا با اعتبار 314 میلیارد تومان در قالب این طرح و طی دو فاز آبرسانی خواهند شد.

کاکاوند به تنش آبی تعدادی از روستاهای کرمانشاه در فصل تابستان اشاره کرد و  افزود: جمعا بیش از 460 روستای استان در فصل گرما تنش آبی دارند که طبق این طرح  349 مورد از آنها آبرسانی می شوند و مابقی هم از محل اعتبارات استانی آبرسانی خواهند شد.  

وی در ادامه با بیان اینکه این پروژه ها با همت بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه اجرا خواهند شد، گفت: سپاه هرجایی که به مشکل برخورده ایم، به داد کشور رسیده و اکنون هم در اجرای این پروژه ها هیچ انتفاع مالی نخواهد برد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه از اختصاص بودجه 1400 میلیارد تومانی و تخصص 880 میلیارد تومان آن در حوزه آب و فاضلاب استان طی سال گذشته یاد کرد و افزود: از محل این اعتبارات حدود 180 روستای استان آبرسانی شد و آبرسانی به تعدادی دیگر روستا هم در حال اجرا است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه آبرسانی شهری هم اقدامات خوبی صورت گرفته، عنوان کرد: باتوجه به مشکل کمبود آب در شهر کرمانشاه، احتمالا تا پایان اردیبهشت مشکل آب شهر کرمانشاه را برای همیشه حل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به نامناسب بودن اوضاع بارندگی ها در کشور و بویژه در کرمانشاه، اظهار کرد: طبق آخرین گزارش ها حدود ۳۰ درصد نسبت به بلندمدت در استان کاهش بارندگی داریم که این میزان در شهرستان کرمانشاه حدود ۴۰ درصد است.

وی با نگران کننده خواندن این آمارها، گفت: باتوجه به این وضعیت بارش ها باید الگوی مصرف را رعایت کنیم، بویژه در روستاها که بخشی از آب شرب صرف حوزه کشاورزی می شود که باید در این زمینه مردم رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =