آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از اختصاص ۱۳۵میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علیرضا کاکاوند افزود: تمام طرح‌های حوزه آبرسانی سه شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب تا چهار ماه آینده اتمام و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: با وجود این اعتبارات عملیات اجرایی برخی از پروژه های آبرسانی استان کرمانشاه انجام و یا در آینده نزدیک آغاز می شود.

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به عمده مشکلات استان کرمانشاه در حوزه آبرسانی و بحث کمبود اعتبار، اظهار داشت: بر اساس برنامه ها و اقدام های بسیار موثر و جدید وزارت نیرو حرکت بسیار خوبی به نام جهاد آبرسانی به خصوص در حوزه آبرسانی روستایی آغاز شد و اعتبارات خوب و بی سابقه ای نیز در این خصوص لحاظ شد.

کاکاوند توضیح داد: تمام پروژه‌های آبرسانی تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد که در این خصوص از تمام نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بابت حمایت هایی که در حوزه تامین اعتبار سال ۱۴۰۰ انجام داده اند، قدردانی می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که با اتمام این پروژه ها شاخص بهره مندی آب شرب روستایی استان کرمانشاه به حدود ۹۰ درصد برسد که شاخصی استثنایی است و رسیدن به آن شاید نیازمند یک بازه زمانی ۱۰ساله باشد که شرکت آبفا استان با حمایت های همه مجموعه وزارت نیرو، استانداری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیش از این موعد به این مهم دست خواهد یافت.

تامین آب چهار شهر و ۴۰ روستا

به گفته کاکاوند آب شرب چهار شهر سرپل ذهاب، قصرشیرین، سومار و نفت شهر و ۴۰ روستا از سراب گرم شهرستان سرپل ذهاب تامین می شود و در حال حاضر اجرای سه کیلومتر از خط انتقال جدید این سراب به سایز ۵۰۰ میلیمتر در حال انجام و علاوه بر آن تعمیر کردن ایستگاه پمپاژ سراب گرم در دست اجرا بوده و همچنین یک باب مخزن پنج هزار متر مکعبی در این پروژه وارد مدار خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: در شهرستان سرپل ذهاب پروژه های آبرسانی خوبی را شروع کرده ایم که مجتمع آبرسانی قلعه شاهین با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله این طرح ها است و بخشی از تعویض خط انتقال آن به طول ۱۴ کیلومتر توسط بنیاد علوی و ۲۳ کیلومتر دیگر توسط شرکت آبفا انجام‌می شود.

مدیرعامل آبفا کرمانشاه همچنین از اختصاص اعتباراتی به منظور اصلاح شبکه های آبرسانی داخلی روستاهای این مجتمع نیز خبر داد و افزود: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی مجتمع تپه ماران آغاز شده و مجتمع سرابله نیز یکی دیگر از پروژه های شهرستان است که در مرحله مناقصه قرار دارد و پس از تعطیلات پیمانکار آن پای کار خواهد آمد.

او ادامه داد: کار اجرایی پروژه آبرسانی مجتمع جگیران در سرپل ذهاب آغاز شده که بخشی از این مجتمع در قالب طرح محرومیت زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام می شود و مجتمع «کانی عزیز» و «قورچی باشی» نیز از دیگر طرح های آبرسانی روستایی در دست اجرای شهرستان سرپل ذهاب است.

وی گفت: در مجموع در دشت ذهاب و بخش قلعه شاهین، آبرسانی به حدود ۹۰ روستا را در دستور کار قرار داده ایم که تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ عمده این مجتمع ها به بهره برداری خواهد رسید.

آبرسانی به ۲ مجتمع آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن اشاره به ۲ مجتمع آبرسانی روستایی شهرستان قصرشیرین، گفت: یکی از این مجتمع ها به نام امام حسن(ع) با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار شامل روستاهای کرکهرک تا روستای امام حسن(ع) است که در مرحله مناقصه قرار دارد و مجتمع «سید ایاز» نیز دیگر پروژه آبرسانی روستایی شهرستان است که با اجرای این پروژه ها در شهرستان قصرشیرین می توان گفت که تمام روستاها از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

کاکاوند همچنین با تشریح پروژه‌های آبرسانی شهرستان گیلانغرب، افزود: این شهرستان مشکلات زیادی دارد به خصوص در منطقه «چله» و «ویژنان» که کار اجرایی پروژه های آن ها آغاز و بخشی از مشکل روستاها حل شده و مشکل بقیه روستاها به مرور در بازه زمانی چهار ماهه رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجتمع های گراویان، گور سفید، دیره و مهر دیگر پروژه های آبرسانی در دست اجرا هستند و همچنین احداث مجتمع حیدریه را نیز در دست اجرا داریم که سال‌های سال مشکل عدیده ای در زمینه آب شرب داشتند و براساس برنامه ریزی انجام شده طی چهار ماه اول سال ۱۴۰۱ به سرانجام خواهد رسید.

مدیرعامل آبفا در ادامه گفت: آبرسانی به شهر سرمست یکی از مهمترین پروژه های آبرسانی، است که این شهر و حومه آن از نظر منابع آبی بسیار ضعیف هستند به طوری که چندین چاه عمیق و نیمه عمیق در منطقه حفر شد اما از آبدهی کافی برخوردار نبودند.

وی اظهار داشت:  آبرسانی به شهر سرمست از توابع گیلانغرب از مجتمع تراب در شهرستان اسلام آباد غرب انجام‌ می شود که کار اجرایی آن توسط چهار پیمانکار در دست اقدام است و تمام سعی ما این است تا پایان خرداد ماه سال جاری بتوانیم آب را به شهر سرمست برسانیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =