کد خبر: 27658
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آبفا با اشاره به ضرورت تامین آب یزد از ساخت ۲۱۲ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در سال جاری خبر داد .

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایلنا از یزد، اصغر ریاضتی با تاکید بر اینکه اصلی ترین مسئله تامین آب شرب برای مردم است اظهار داشت: شرکت آبفا استان در سال ۱۴۰۰با وجود مشکلاتی اعم از خشکسالی های اخیر، قطعی پی درپی آب انتقالی، بارش کم نزولات آسمانی و... دست از تلاش برنداشته و آب شرب و بهداشت شهروندان را تامین کرده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر تامین آب شرب بیش از ۳۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی سیار انجام می شود خاطر نشان کرد: شرکت آبفا یزد با داشتن برنامه های میان مدت و بلند مدت در تامین آب آشامیدنی جهت مقابله با مشکلات اشاره شده نسبت به اجرای پروژه های عمرانی اقدام نموده است .

مدیرعامل شرکت آبفا افزود: در بخش آب در استان با اجرای دویست و دوازده هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب تلاش شده که حدود یکصد و پنجاه مترمکعب آن در حال ساخت و مابقی در حال برگزاری مناقصه است.

وی بیان داشت: مقدار یکصد و هشت کیلومتر توسعه شبکه توزیع آب، سی و پنج کیلومتر اصلاح و بازسازی و واگذاری تامین آب روستای چاه افضل به بخش خصوصی با مبلغ ۴۸۰۰ میلیارد ریال نیز در سطح استان انجام شده است.

ریاضتی با بیان اینکه تا تاکنون تعداد ۶۱ حلقه چاه تجهیز و بهسازی شده ادامه داد: شرکت آبفا استان با اجرای بیش از یکصد و هفت کیلومتر خط انتقال و تعداد ۲۶ حلقه چاه حفر و  تعداد ۲۱ حلقه چاه نیز در حال حفر شدن است.

مدیرعامل آبفا با اشاره به اینکه واگذاری فاضلاب شهر یزد و روستای ساغند به بخش خصوصی با مبلغ ۳۶ میلیارد ریال انجام شده اظهار داشت: در بخش فاضلاب نیز طرح تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای اردکان، میبد، بافق و مهریز از طریق جذب سرمایه گذاری خصوصی اقدام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =