مجلس

نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان بند مربوط به طرح بیمه اجتماعی افراد کم برخوردار در صندوق بیمه کشاورزی را حذف کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز(چهارشنبه)، ایراد شورای نگهبان به بند الحاقی ۸ تبصره ۱۷ بودجه ۱۴۰۱ را بررسی و اصلاح کردند.

بر اساس این مصوبه؛ صندوق بیماران صعب العلاج با استفاده نیروی انسانی و امکانات موجود دستگاههای مربوط و بدون توسعه تشکیلات و نمایندگی و شعبه ایجاد می شود. اساسنامه و ساختار صندوق به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیأت وزیران می رسد. مبلغ پنجاه هزار میلیارد ریال از محل ردیف ۱۷ جدول تبصره(۱۴ )این قانون به صورت صددرصد(۱۰۰ )%به این صندوق تخصیص و پرداخت می گردد. همچنین مبلغ بیست هزار میلیاردریال از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره(۱۶ )جهت پرداخت به جامعه هدف به این صندوق اختصاص می یابد.

بند الحاقی ۱۰ تبصره ۱۷ نیز برای رفع ایراد مورد نظر شورای نگهبان با تصمیم نمایندگان حذف شد، در این بند آمده بود:

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مکلف است طرح بیمه اجتماعی افراد کم برخوردار را در سال ۱۴۰۱ ادامه دهد. بار مالی سهم بیمه شده و دولت از محل واگذاری دارایی های موضوع اصل چهل و چهارم (۴۴ )قانون اساسی و بخشی از سهم سلامت در اجرای هدفمندسازی یارانه ها تأمین می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =