کد خبر: 27474
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
گردشگری

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: روستاهای گلستان در مسیر توسعه گردشگری قرار گرفته است و بافت‌های باارزش احیاء می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از  ایلنا، سیدمحمد حسینی اظهارکرد: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان گلستان دارای ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی؛ میراثی ارزشمند به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: در استان گلستان ۴۵ روستا به عنوان بافت با ارزش و هدف گردشگرمعرفی شده که ۱۹ روستا دارای بافت باارزش ثبت شده ملی است و اولویت بنیادمسکن در اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش با این روستاها خواهد بود.

 وی ادامه داد: اعتبارات اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش و روستاهای هدف گردشگری وابسته به اختصاص اعتبارات ملی است و تاکنون اجرای این طرح در دو روستای « زیارت» در گرگان و « فارسیان» در آزادشهر به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین اجرای طرح در روستاهای « ساسنگ» در مینودشت، « شاهکوه» در گرگان، « بنفش تپه» در بندرگز، « پاقلعه» در رامیان و « چینو و زرین گل» در علی آبادکتول در دست اجرا قرار دارد. ضمن اینکه امسال نیز اعتباری برای شروع طرح بهسازی بافت باارزش برای روستاهای « گچی سو بالا» در کلاله، « استون آباد» بندرگز و « جعفرآباد» گرگان اختصاص پیدا کرد.

وی یاداور شد: در سفر اخیر دولت سیزدهم به استان گلستان یکی از پروژه‌های مصوب در حوزه بنیادمسکن، تکمیل و آغاز اجرای طرح بهسازی و احیای بافت باارزش در تعدادی از روستاها بوده که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.

حسینی خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه‌های مختلف در این روستاها، علاوه بر اقدامات عمرانی، زمینه جذب گردشگر نیز فراهم شده و تجربه در روستاهای زیارت و فارسیان نشان دهنده همین موضوع است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =