کد خبر: 27419
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
رئیسی

رئیس جمهور در جمع نخبگان مازندرانی بر تشکیل کارگروهی برای مقابله با ساخت وسازها در قلب جنگل های شمال تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از مردم مازندران با ادای احترام به مردم، علما و مفاخر استان گفت: مفاخر و سرداران شهید، فخر استان و دفاع مقدس هستند.

او افزود: دولت به صورت شبانه روزی در تلاش برای جبران عقب ماندگی در بخش های مختلف کشور است و برای این مهم از تمام ظرفیت های دانشگاهی، محیط زیست، اقتصاد دریا، دیجیتال، معدن، صنعت، تجارت استفاده می کند. 

رئیس جمهور در ادامه به بحث محیط زیست اشاره کرد و گفت: استاندار باید سریعاً کارگروهی را تشکیل دهد و ساختمان‌های درحال احداث در جنگل را شناسایی کند چرا در قلب جنگل ساختمان ساخته شده است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: اولویت ما ساختمان‌هایی است که در قلب جنگل ساخته می‌شود و باید دید از کجا مجوز گرفتند و برخورد سریع صورت گیرد.

رئیس جمهور با تاکید براینکه نباید آجر روی آجر در قلب جنگل گذاشته شود، گفت: باید مردم در جریان گذاشته شوند که ساختمان‌ها با چه مجوزی در دست ساخت است و در این دولت نباید عکس العملی برخورد کرد و باید با موارد قانون برخورد شود.

او همچنین مازندران را قطب کشاورزی دانست و گفت: باید بررسی شود چرا روستاییان با وجود داشتن امکانات و خدمات در روستاها نمی‌مانند.

رئیس جمهور فعال کردن اقتصاد روستاها را مسئله مهم دانست و خاطرنشان کرد: وقتی کشاورزی برای روستاییان صرف نکند و تسهیلات داده نشود، اقدام به ترک روستاها می‌کند و اگر به موقع خدمات لازم داده شود، روستاها را رها نمی‌کنند.

وی توجه به روستاها را یکی از مهمترین برنامه‌های دولت بیان کرد و گفت: بیشترین اعتبار تخصیص یافته در سفر مازندران حوزه کشاورزی و فعال شدن این بخش خواهد بود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه کشاورزی نباید به سخن باشد بلکه در عمل به آن توجه شود، گفت: کشاورزی در مازندران محور است و دولت نیز باید تمام هم را بگذارد تا کشاورزی رونق جدی بگیرد.

او فعال شدن صنایع تبدیلی را در استان مازندران الزامی دانست و گفت: صنایع تبدیلی باید ارزش افزوده پیدا کند و صادرات آن با ارزش افزوده انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =