کد خبر: 27415
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
وزیر کشور

وزیر کشور با بیان اینکه مرکبات روی دست مردم مانده است، خواستار تشکیل شرکت تعاونی های قوی برای ساماندهی و صادرات آن شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، احمد وحیدی عصر جمعه در شورای اداری شهرستان میاندورود با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی استان گفت: مرکبات در دست مردم مانده است و باید خودمان‌چاره اندیشی کنیم و شرکت تعاونی قوی راه اندازی تا ۳۰ تا ۴۰ هزار تن‌میوه ساماندهی و صادر شود.

وی گفت: قطعات کشاورزی قطعه بندی شده باید تجمیع شوند تا بهره وری چند برابر شود زیر ا مازندران‌چیزی از هلند کم ندارد و جنگل و دریا و هوا و مردم زبانزد دارد اما هلند چندصد میلیارد دلار صادرات دارد و مازندران ندارد.

وی با تاکید براینکه برخی از اختیارات باید واگذار شود، گفت: دولت مردمی باید اقتصاد را فعال و کارآفرینی را توسعه دهد و اختیارات را به روستا و دهیار و بخش و استان دهیم تا هر کس برای بهبودی وضعیت و ارتقای آن تلاش کند.

حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده امام‌جمعه میاندرود نیز با اشاره به مشکلات شهرستان گفت: فرودگاه در بطن شهرستان قرار دارد و به کام شهرستان دیگر است.

وی با بیان اینکه جاده گهرباران وضعیت مناسب ندارد، بهسازی آن را به عنوان مسیر گردشگری لازم دانست و ارائه طرح جامع برای سواحل آزادسازی شده را لازم دانست و گفت: نکاچوب چهار هزار کارگر داشت و اکنون به ۴۰۰ نفر کاهش یافته است و کارخانه تخته سه لایه سه هزار نیرو داشت که اکنون تعطیل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =