کد خبر: 27389
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
طرح هادی روستایی

استاندار البرز با بیان اینکه تنها ۲ روستا از ۲۷۰ روستای البرز شامل این طرح می شوند، ادامه داد: امید است که این امر برای البرز نیز اجرایی شود تا آثار آن در روستاهای البرز مشهود شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در دیدار با اهالی روستاهای شهرستان طالقان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: تمامی روستاهای البرز بر اساس تقسیم بندی‌های صورت گرفته مصوب سال ۱۳۸۸ در مجلس شورای اسلامی جزو روستاهای محروم کشور و مشمول اعتبارات ۳ درصد از درآمدهای نفتی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه تنها ۲ روستا از ۲۷۰ روستای البرز شامل این طرح می‌شوند، ادامه داد: امید است که این امر برای البرز نیز اجرایی شود تا آثار آن در روستاهای البرز مشهود شود.

عبداللهی گفت: برای سفر رییس جمهور به استان موضوعات فراوانی را در این راستا مطرح کرده ایم که نوید تحول و بهبود شرایط را می‌دهد.

وی افزود: برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی نیز اداره کل راهسازی استان باید به صورت ویژه وارد عمل شود.

استاندار گفت: اهالی روستا نیز باید در خصوص آب و برق و طرح‌ها و برنامه‌های توسعه روستا کمک کنند تا امور با سرعت بیشتری پیش برود. در خصوص پوشش تلفن همراه نیز مدیرکل ارتباطات استان باید رسیدگی کند.

عبداللهی گفت: طرح هادی روستاهای طالقان نیز ظرف مدت حدود ۳ ماه باید مورد بررسی و اجرا قرار گیرد؛ وسعت روستاها باید منطقی صورت گیرد و به طور قطع رضایت روستاییان را نیز مد نظر داریم.

استاندار البرز گفت: روستاهای البرز بویژه در طالقان بسیار آب و هوای خوبی دارند ولی متاسفانه شکل روستایی خود را از دست داده اند و بیشتر ویلانشینان از آنها استفاده می‌کنند، باید فضای کار و تلاش و زندگی روستایی را احیا کنیم.

وی افزود: باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به جد جلوگیری کنیم چراکه این امر حیاتی است و حتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست. گسترش ویلاسازی، اراضی کشاورزی را از بین می برد و بافت های روستایی را تغییر می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =