کد خبر: 27143
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
باران

سامانه بارشی که اواخر هفته گذشته وارد سیستان‌وبلوچستان شد، بار دیگر اهالی مناطق جنوب استان را درگیر خود کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل لز خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آبگرفتگی و تخریب خانه‌های خشت و گلی و غیرقابل سکونت‌شدن این خانه ها باعث شد تا ۵۵ نفر از مردم ساکن در این مناطق میهمان چادر‌های هلال‌احمر شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان گفت : به دنبال ورود توده بارشی به استان و وقوع بارندگی، نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و با شروع بارش‌ها ماموریت‌های امدادی در مناطق آغاز شد. 
علیرضا میربهاالدین افزود : در پی بارندگی‌های آخر هفته در برخی شهرستان‌های جنوب استان، عملیات امدادرسانی در شهرستان نیک‌شهر ، شهر اسپکه ، بخش بنت، بخش لاشار، سروجاه، هیچان، دسک و کوچینک آغاز شد و امدادگران و نجاتگران این جمعیت پس از ارزیابی مناطق حادثه‌دیده نسبت به ارایه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان اقدام کردند. 
براساس این گزارش ۱۰ نیروی عملیاتی در قالب دو تیم امدادی خدمات لازم را به آسیب‌دیدگان ارایه داده و علاوه بر اسکان اضطراری ۳۲ نفر از هموطنان در این مناطق، پنج دستگاه چادر ، ۲۰ تخته پتو و سه تخته موکت و ۱۰ کیلوگرم نایلون پوششی و ۱۱۰ کنسرو در بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است. 
گفتنی است در حال حاضر تمامی نیرو‌های امدادی در حالت آماده‌باش کامل هستند و تجهیزات برای مقابله با سیلاب احتمالی در سایر مناطق نیز فراهم شده است.
طغیان رودخانه‌های فصلی در بخش «بنت» و روستا‌های اطراف آن اعم از «گوهرکوه، دسک، متار، حیدربند، کلوب براپ، کلچات، بن‌رود، میرآباد و سرگوست» باعث شد تا سقف‌های تیرچوبی خانه‌های خشت و گلی خیس و تخریب شده و باران همه زندگی مردم روستایی را از بین ببرد.
«سید اکبر علوی» رئیس شعبه هلال‌احمر نیک‌شهر به همراه تیم‌های امدادی از همان ساعات اولیه آبگرفتگی خانه‌های روستایی در مناطق حادثه‌دیده حاضر شده و به امدادرسانی به حادثه‌دیدگان پرداختند: «آنچه در بارش‌های اخیر موجب شد تا مردم منطقه خسارت بیشتری ببینند تگرگ‌های درشت یا به اصطلاح تخم‌مرغی بود که بر سر خانه‌ها آوار شد. این تگرگ‌های درشت سقف خیلی از خانه‌های خشت و گلی و کپر‌های روستاییان را تخریب کرد و باعث شد تا جمعیت زیادی دچار خسران شوند.»
بارش تگرگ‌هایی که علوی از آن سخن می‌گوید بیشتر میهمان ناخوانده مردم ساکن در بخش بنت و روستا‌های آن بود: «گر چه بخش مرکزی نیک‌شهر هم از این تگرگ‌ها بی‌نصیب نماند، اما بیشترین آسیب ناشی از بارش تگرگی در روستا‌های بنت که خانه‌های خشت و گلی دارند، گزارش شد. نیرو‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر در قالب دو تیم پنج نفره به محض اطلاع از این شرایط در مناطق حاضر شدند و با برپایی چادر و توزیع اقلام غذایی امدادی به یاری مردم روستایی شتافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =