کد خبر: 27113
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
مدنی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از احیای ۲ هزار واحد راکد روستایی در کشور خبر داد.

به گزارش روستانیوز،سید امیرحسین مدنی در بازدید از روستای ۵ پیکر بندرترکمن گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم به ویژه در روستاها و مناطق محروم توجه به اقتصاد آن هاست.

او گفت: بخش کشاورزی در روستاها ظرفیت بسیار خوبی است که باید تقویت شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: بالا بردن بهره وری‌ها و تسهیلات اشتغالزایی موجب می‌شود هم ماشین آلات را نو شود و هم کار رونق گیرد.

مدنی گفت: بخشی از روستاهای ما ظرفیت‌های دیگری دربخش‌های مختلف دارند از جمله روستای ۵ پیکر از توابع شهرستان بندرترکمن که در حوزه فروش پارچه فعالیت دارند و نزدیک به ۳۰۰ واحد فروش پارچه که بخش عمده‌ای از آن‌ها بومی روستا هستند مشغول به فعالیت هستند.

او می‌گوید: این موضوع نشان می‌دهد اگر به صورت زنجیره‌ای و متمرکز در حوزه‌هایی که روستاها ظرفیت خاصی دارند برنامه ریزی شود می‌تواند زمینه ساز رونق روستاها شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری می‌گوید: یکی ازبرنامه‌های دولت در بخش اقتصاد روستاها حمایت از اشتغال برای ۵۰۰ هزار نفر است که درسال آینده با همکاری مجلس در بحث بودجه و از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و منابعی که برای بهره وری گذاشته شده اتفاق خواهد افتاد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: طرحی دیگر که در حوزه اقتصاد روستاهای کشور برنامه ریزی شده احیای ۲ هزار واحد راکد روستایی است که در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و یا خدماتی و صنایع تبدیلی راکد شده اند.

مدنی می‌گوید: از دیگر برنامه‌های دولت برای ارتقای اقتصاد روستاها فروش محصولات کشاورزی و غیر کشاورزی نظیر محصولات صنایع دستی است و برای ۵۰۰ مسیر اصلی و ترانزینی کشور برنامه ریزی شده که بازارچه محصولات روستایی راه اندازی شود.

او گفت: این طرح از استان گیلان و گلستان شروع می‌شود و بنا داریم این ۵۰۰ بازارچه محصولات کشاورزی ارگانیک را به دست مردم برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =