کد خبر: 27018
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
کاداستر

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تعیین تکلیف ۳۶ هزار پلاک از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، یدالله مظاهری عصر سه شنبه در کمیسیون رفع تداخلات ارضی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قانون ماده ۵۴ رفع موانع تولید در سال ۹۴ به تصویب رسیده است، اظهار کرد: هدف از تصویب قانون رفع اختلافات مردم و دولت بوده است.

وی تصریح کرد: ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد کل سطح اراضی، ملی هستند، عنوان کرد: زمانی که نقش اجرایی مقررات اراضی ملی تهیه و تصویب شده است بعضاً حق و حقوق مردم به دلایل مختلف رعایت نشده است که در این کمیسیون حقوق مردم بررسی و رسیدگی می‌شود.

مظاهری ادامه داد: از سال ۹۴ تا کنون حدود ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نقشه اراضی توسط مشاوران جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تهیه می‌شود، تصریح کرد: نقشه‌های تائید شده توسط سازمان نقشه برداری تأیید و در سامانه ثبت اسناد بارگذاری می‌شود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: پس از تائید و ثبت نقشه‌ها، سند شش دانگ صادر می‌شود.

مظاهری از تعیین تکلیف ۳۶ هزار پلاک از اراضی استان خبر داد و گفت: در کمیسیون امروز حدود هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی منابع ملی کسر و به اراضی اشخاص اضافه شد.

وی با بیان اینکه در سال آینده برای ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی سند صادر خواهد شد، مطرح کرد: رفع تداخلات ارضی با همکاری و همراهی دستگاه‌های مرتبط امکان پذیر است که تا کنون این همراهی وجود داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =