کد خبر: 26070
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
آبرسانی

عملیات اجرایی آبرسانی به ۴۹ روستای استان خراسان جنوبی در هفتمین روز دهه فجر از طریق ارتباط تصویری با رییس جمهور در شهرستان مرزی درمیان آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز دوشنبه ۱۸ بهمن با حضور در محل وزارت نیرو و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با سراسر کشور طرح‌های آبرسانی به ۴۸۰ روستا و برق‌رسانی به ۲۱۱ روستا را به‌طور رسمی افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور را صادر کرد. این مراسم در خراسان جنوبی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسوولان استانی در روستای آبگرم شهرستان درمیان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: طرح‌های آبرسانی به ۴۹ روستای استان در راستای محرومیت‌زدایی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود.

وی افزود: حفر و تجهیز چهار حلقه چاه، لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۱۲۰ کیلومتر، احداث ۱۲ هزار مترمکعب مخزن، ۲۵ ایستگاه پمپاژ، ۳۰ ساختمان تاسیسات به مساحت ۴۰۰ مترمربع، حصارکشی به متراژ ۸ هزار و ۴۰۰ متر طول، اجرای شبکه برق فشار متوسط به طول ۱۷ کیلومتر و ۵۲۰ باب حوضچه شیرآلات از مشخصات فنی این طرح‌ها است.

امامی، اعتبار این طرح‌های آبرسانی را ۲۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: براساس برنامه زمان‌بندی طرح‌ها در ۳۰ ماه آینده تکمیل می‌شود و ۱۵ هزار نفر در مناطق روستایی خراسان جنوبی از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در اجرای این طرح‌ها کارفرما است اضافه کرد: در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح‌های آبرسانی را اجرایی می‌کند و در سایر شهرستان‌ها هم بسیج سازندگی کار اجرای طرح‌های آبرسانی را برعهده گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال در این مجموعه برای آبرسانی به ۸۰ روستای استان برنامه‌ریزی شد که با پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر این تعداد به ۵۰ روستا تاکنون می‌رسد، یادآور شد: طی دهه فجر امسال بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۱۰ روستا همچنین طرح توسعه شبکه و خدمات پایدار آبرسانی به ۱۶ روستای استان با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان در شهرستان‌های مختلف آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =