کد خبر: 26067
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
گندم

مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: برای نخستین‌بار در این شهرستان، قرارداد کشت گندم بر اساس برنامه ابلاغی در سه‌هزار هکتار از مزارع در قالب کشاورزی قراردادی منعقد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مجید احمدی افزود: کشت قراردادی در سال جاری با دستور وزیر جهاد کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان و محصولات اساسی کشاورزی از جمله گندم و کلزا در دستور کار شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح کشاورزی قرادادی در هشترود ۹۳ بهره‌بردار از روستاها و بخش‌های مختلف قرارداد همکاری امضا کرده‌اند که مجموع مزارع آنان سه هزار هکتار است. 

احمدی با بیان اینکه هشترود از شهرستان‌های پیشرو در اجرای کشاورزی قراردای در سطح آذربایجان‌شرقی است، بیان کرد: این شهرستان دارای ۱۳۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان تولید می‌شود که عمده آن گندم است و بر همین اساس هشترود به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.  

به گزارش ایرنا وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه کشاورزی قراردادی که یکی از راهکارهای اقتصادی شدن تولیدات بخش کشاورزی است، در کنار تقویت تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های کشاورزی تاکید دارد تا از این طریق دست دلالان محصولات کشاورزی کوتاه‌تر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =