کد خبر: 25966
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
آبرسانی

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، سه پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان صحنه به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از این طرح‌ها جمعیتی نزدیک به ۱۵۲۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعلام این خبر، افزود: امروز (۱۶ بهمن) سه پروژه آبرسانی روستایی گرگلان، کپرگه و هالان شهرستان صحنه به بهره‌برداری رسید که در قالب این طرح‌ها ۹ روستا با ۱۵۲۰ نفر جمعیت به آب شرب لوله کشی متصل شدند.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها را ۴۷ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: منابع مالی این طرح‌ها از اعتبارات ملی تامین شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، برای آبرسانی به این روستاها یک حلقه چاه حفر و تجهیز و سه دهنه چشمه بازسازی شده است.

کاکاوند همچنین از  اجرای ۳۷ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع برای آبرسانی به این روستاها خبر داد.

مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در دهه فجر امسال 41 پروژه آبرسانی روستایی در استان افتتاح خواهد شد، یادآوری کرد: در قالب این طرح ها 122 روستا با جمعیت 35 هزار نفر از آب لوله کشی بهره‌مند می‌شوند که اعتبار این طرح‌ها نیز 928 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام 36 پروژه کلنگ زنی آب روستایی هم در استان داریم که قرار است در قالب آنها آبرسانی به 165 روستا با جمعیت 41 هزار نفر و اعتبار 1080 میلیارد ریال اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =