کد خبر: 25948
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: امسال برای آبرسانی به ۸۰ روستای استان در این مجموعه برنامه‌ریزی شد و با پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر این تعداد به ۵۰ روستا تاکنون می‌رسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حسین امامی  افزود: همزمان با دهه فجر پروژه آبرسانی به ۱۰ روستای استان با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: همچنین پروژه توسعه شبکه و خدمات پایدار آبرسانی به ۱۶ روستا در دهه فجر افتتاح می‌شود که نقش مهمی در پایدارسازی آب مناطق روستایی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی بیان کرد: امسال اعتبارات آبرسانی به روستاها رشد هفت برابری داشته و با توجه ویژه مجلس و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی اعتبار خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی به این استان اختصاص یافته است.

وی به انعقاد قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۴۹ روستا اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها با همکاری نیروی زمینی سپاه پاسداران و بسیج سازندگی در مناطق مرزی استان اجرا می‌شود و با این اقدام بخش عمده روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این مناطق از آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.

امامی گفت: در حال حاضر به دنبال پایدارسازی آب در روستاهای خراسان جنوبی هستیم که پروژه پایدارسازی آب مجتمع کوثر و کویر طبس همچنین پروژه‌های مجتمع آبرسانی سده و گرماب شهرستان قاینات در دست اجراست.

وی بیان کرد: همچنین پروژه خیرآباد با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در مراحل نهایی است که خطوط انتقال اصلی به طول ۱۶ کیلومتر اجرا شده و مخازن ذخیره توسط بسیح سازندگی و با مشارکت مالی بنیاد ابراهیمی در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی افزود: قرارگاه شهید ناصری با محوریت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی در مناطق مرزی مشارکت دارند تا از ۲۶ مجتمع آبرسانی، ۲۳ مجتمع در کوتاه‌ترین زمان تکمیل شود.

وی گفت: مجتمع آبرسانی خوشاب نیز با کمک مالی کمیته امداد به میزان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال احداث است و با اجرا و افتتاح این طرح‌ها بخش عمده‌ای از دغدغه تامین آب در مناطق مرزی برطرف خواهد شد.

۳۰۹ هزار و ۹۲۳ نفر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی زندگی می‌کنند که بیش از ۴۰ درصد جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، هزار و ۷۸۰ آبادی دارای سکنه دارد و ماندگاری جمعیت در مناطق مرزی این استان از اهمیت ویژه برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =