کد خبر: 25830
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
روستابازار

تاکنون هشت روستابازار با هدف عرضه مستقیم و بدون واسطه کالاهای بخش کشاورزی از مزرعه به دست مردم در این استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل؛ مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: علاوه بر هوشمندسازی سیستم خرید و عرضه کالا‌های اساسی مردم با استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی ۶ روستابازار نیز در حال راه‌اندازی است.

ابوالفضل دشتبانی با اشاره به تخفیف ارائه شده تا سقف ۳۰ درصد در این مراکز افزود: مردم می‌توانند از این مراکز کالا‌های باکیفیت تولید شده در استان را که شامل مواد لبنی، گوشت سفید، گوشت قرمز، حبوبات و سایر اقلام پرمصرف است، تهیه کنند.

وی بیان کرد: لازم است که از ظرفیت کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی استان برای عرضه بدون واسطه به مردم استفاده شود.

او همچنین با اشاره به افزایش قیمت سیب‌زمینی در بازار استان در روز‌های اخیر اظهارکرد: با هدف کاهش قیمت این محصول کشاورزی در بازار سه غرفه عرضه مستقیم سیب‌زمینی با نرخ پایین‌تر از قیمت بازار در اردبیل راه‌اندازی شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل از انجام اقدام لازم برای خرید و تهیه میوه شب عید مردم خبرداد و افزود: با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ۵۰۰ تن سیب از داخل استان و ۹۰۰ تن پرتقال از استان مازندران خرید، ذخیره‌سازی و توزیع میوه شب عید پیش از موعد مقرر انجام شده است.

دشتبانی ادامه داد: نسبت به انتخاب سردخانه‌های مناسب و استاندارد بر اساس تعرفه اعلامی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین انعقاد قرارداد ذخیره‌سازی و نگهداری میوه شب عید اقدام می‌شود.

۲۰۰ تعاونی روستایی در عرصه‌های مختلف اقتصادی استان اردبیل فعالیت دارند که اعضای این تعاونی‌ها ۱۲ درصد از کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، ۱۵۰ نفر از اعضای تعاونی‌های روستایی استان در عرصه‌های مختلف تولیدات لبنی و پروتئینی، دامداری و پرورش مرغ فعالیت می‌کنند که ۵۰ درصد این افراد هم جزو جمعیت روستایی منطقه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =