کود شیمیایی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان گفت: مصرف کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه طی سال‌های اخیر به استناد آمار و اطلاعات مستند، دچار پر مصرفی نیست.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عبدالحسین ادیبان  اظهار کرد: همه ساله در ابتدای سال، مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیاز انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را به سازمان جهادکشاورزی استان اعلام و سازمان مذکور نیز کودهای مورد نیاز و مقادیر آن‌ها را در همین چارچوب به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ می‌کند.

وی تصریح کرد: میزان نیاز استان به کودهای ازته، فسفاته و پتاسه طبق ابلاغ سازمان ۵۴ هزار و ۶۳۷  تن در سال بود و کود اوره  امسال نیز در استان ۴۳ هزار و ۷۵۲ تن است.

ادیبان افزود: با پنج برابر شدن قیمت کود فسفاته و ازته از ابتدای سال گذشته به علت تغییر نرخ ارز تخصیصی از رسمی به نیمایی، میزان مصرف این دو نوع کود مجدداً کاهش یافته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان با اشاره به نقش و تاثیر بی‌بدیل کودها در کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و نیز ارتقای سطح سلامت، بیان کرد: هم‌اکنون کم‌مصرفی در کودهای فسفاته و پتاسه به یکی از دغدغه‌های مهم کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی تبدیل شده است.

ادیبان درباره کیفیت کودهای شیمیایی تدارک شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، اذعان کرد: فرآیند تأمین، توزیع و مصرف کودهای تدارک شده توسط دولت در چارچوب سامانه کنترل کیفی، با نظارت کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار بوده و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد، به طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه توزیع خارج خواهد شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در مورد توزیع کود نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۴ هزار و ۸۹۷ تن انواع کود شیمیایی نقاط مختلف استان ارسال شده که این مقدار شامل بیش از ۴۱ هزار و ۱۷۳ تن کود اوره، بیش از ۲۷۴۷ تن کود فسفاته و بیش از ۹۷۶ هزار تن کود پتاسه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =