کد خبر: 25425
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
طرح ساختار قامتی زنان روستایی

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان سرپلذهاب از اجرای طرح ساختار قامتی زنان روستایی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه، ساسان فتاحی با اعلام این خبر، اظهارکرد: تیم های طرح ساختار قامتی هیات استان از چند روز پیش به سرپلذهاب اعزام شدند و این طرح را شهرستان آغاز کردند.

وی ادامه داد: بکارگیری تیم های مجرب و توانمند، استفاده از دستگاه های بروز و دقت در کار رضایت مادران و دختران روستایی که در این طرح شرکت کرده بودند را به همراه داشت.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی سرپلذهاب شروع اجرای این طرح را از روستاهای ترکویس و پیران اعلام کرد و گفت: حدود 100 نفر از بانوان این دو روستا در این طرح شرکت کردند که نتایج ارزیابی های انجام شده به هیات استان ابلاغ شد.

در ادامه فرانک براتی نائب رئیس هیات بومی محلی شهرستان هم طی سخنانی با ابراز خرسندی از اجرای این طرح در سرپلذهاب، عنوان کرد: ﺁﮔﺎﻫﻰ بانوان ﺍﺯ ساختار بدنی ﺍﻣﺮی ﺿﺮﻭﺭﻯ ﺍﺳﺖ، ﭼﺮﺍﻛﻪ ﻧﺎﻫﻨﺠﺎﺭﻯ‌ﻫﺎﻯ ﺟﺴﻤﺎﻧﻰ ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎﻳﻰ ﺍﺯ ﻗﺒﻴﻞ ﺧﺴﺘﮕﻰ ﻋﻀﻼﻧﻰ، ﺑﺮﻫﻢ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺑﻴﻮﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻰ، ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﺭ ﺗﺤﺮﻙ ﭘﺬﻳﺮﻯ ﻣﻔﺎﺻﻞ، ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ‌ﻫﺎﻯ ﻋﺼﺒﻰ-ﻋﻀﻼﻧﻰ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺭﻭﺍﻧﻰ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻋﺪﻡ ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺍﻧﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻰ‌ﺁﻭﺭﺩ.

وی تاکید کرد: بنابرین ارزیابی و باخبر شدن و اگاهی  از ساختار بدن برای هر فرد بویژه برای بانوان که میزان تحرک کمتری نسبت به مردان دارد،  امری لازم است.

براتی در پایان از تلاش های رئیس هیات ورزش روستایی استان و شهرستان سرپلذهاب جهت اجرای این برنامه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =