کد خبر: 25156
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
سیلاب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: راههای ارتباطی بیش از 64 روستا در استان در اثر نزولات جوی دچار سیلاب و رواناب شد که با تلاش راهداران برای برقراری ارتباط ایمن ادامه دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، جلال زاده گفت با توجه به نزولات جوّی ایجادشده و سیلاب شب گذشته در استان، تعداد 57 تیم عملیاتی با فعال سازی قرارگاه استانی حمل و نقل و راهداری زمستانی، برنامه ریزی و تعداد 160 نفر راهدار با 136 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین بصورت شبانه روزی جهت عملیات پاکسازی محورهای اصلی، فرعی و روستایی بکارگیری شدند.

وی افزود: راههای ارتباطی بیش از 64 روستا در شهرستانهای بیرجند، سربیشه، سرایان، بشرویه، خوسف، قاین و فردوس در 24 ساعت گذشته بعلت برف و سیلاب که منجر به انسداد 13 مسیر بعلت رواناب ایجادشده در آبنماها شد با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه بازگشایی شده و در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل ها، آبنماها، تخلیه قنات ها و ریزش برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی مذکور هستند.

وی گفت: همچنین راهداران مستقر در محور بیرجند- سه قلعه با فعالیت ماشین آلات راهداری، در حال پاکسازی آبنماها و بازگشایی این محور هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: به علت سیلاب شدید و خطر خسارت زیاد به شهر سه قلعه راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سرایان با تمامی امکانات موجود به کمک مدیریت بحران شهرستان شتافتند.

جلال زاده گفت: با توجه به آب شستگی شانه راه در بسیاری از راههای فرعی و روستایی از رانندگان و کاربران جاده ای خواست با احتیاط کامل و رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علایم موقت کارگذاشته شده توسط همکاران راهداری در مقاطع آسیب دیده از سیل، حرکت کنند.

وی سامانه گویای 141 را راه ارتباطی بین هم استانی ها با مرکز مدیریت راههای استان عنوان کرد و افزود: مشکلات بوجودآمده بواسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه 141 انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =