کد خبر: 25082
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کاشت بذر

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از اجرای سومین پویش مردمی کاشت بذر و نهال در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۰۰ هکتار بذرپاشی در روستای جیلان انجام شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمد رضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه سومین پویش مردمی کاشت بذر و نهال با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ذی‌ربط در روستای شهیدپرور جیلان از توابع بخش بسطام به اجرا درآمد، ابراز داشت: در این طرح بیش از ۱۰۰ هکتار عرصه منابع طبیعی بذرپاشی شد.

وی بابیان اینکه این بذرها از مناطق بیابانی جمع اوری و درجاهای کم پوشش کاشت می‌شود، افزود: با توجه به پوشش منطقه گونه تاغ و اشنان در مراتع عمومی جیلان با هدف کنترل هرز آب کاشته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه با اجرای این سه پویش از آذرماه سال جاری بیش از ۷۰۰ هکتار مراتع شهرستان توسط مردم وبه همت منابع طبیعی کاشت شده است، ابراز داشت: این پویش‌ها تا اسفندماه یعنی هفته درختکاری ادامه خواهد داشت.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: هدف از این پویش‌ها تثبیت خاک، غنی کردن مراتع فقیر، مبارزه با بیابان‌زدایی، ترویج فرهنگ منابع طبیعی، جلوگیری از برخاستن شن‌های روان و غیره است که اجرای آن‌ها برای مناطق بیابانی شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه در اجرای این پویش‌ها کارشناسان اداره منابع طبیعی آموزش لازم را فراگرفتند و آن را به مردم بومی منطقه انتقال خواهند داد، افزود: در واقع تلاش شد تا مردم خودشان حافظ پوشش گیاهی منطقه خودشان باشند و این قبیل اقدامات با مشارکت مردم صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =