فلفل دلمه ای

برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی گفت:بخشی از محموله‌های فلفل دلمه برگشت خورده با توجه به سلامت کامل آن وارد کشور روسیه و بخشی دیگر نیز توسط تجار احتمالا به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص رفع مشکلات به وجود آمده در مسیر صادرات محصولات گلخانه‌ای به کشور روسیه، گفت: اخیرا با ممنوعیت موقت در زمینه صادرات فلفل دلمه به کشور روسیه مواجه شده‌ایم که برای رفع آن در قالب هیاتی کارشناسی به این کشور سفر کردیم و درآنجا با عدله فنی و ارائه مستندات اثبات شد که محصول ایرانی کاملا سالم است.

وی با اشاره به اینکه اعلام آمادگی کرده‌ایم که روس‌ها از گلخانه‌ها و مراکز تولید محصولات کشاورزی کشور بازدید کنند، ادامه داد: اختلاف نظر موجود در زمینه استفاده از 4 نوع سم در جریان تولید فلفل دلمه است که در کشور روسیه به ثبت نرسیده‌اند و امکان ارزیابی آنها وجود ندارد. در گلخانه‌های دنیا به منظور کنترل آفات سموم مذکور استفاده می‌شوند.

برومندی با تاکید بر اینکه با اقداماتی که انجام شده و در دستور کار قرار دارد به زودی ممنوعیت موقت صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه برطرف می‌شود، عنوان کرد: محصول فلفل دلمه‌ای صادراتی ایران به روسیه صد در صد سالم بوده و درحال حاضر این محصول به کشورهای آسیای میانه، ارمنستان، قزاقستان و کشورهای عربی صادر می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه روس‌ها نیز سلامت محصولات گلخانه‌ای ایران را تایید می‌کنند و تنها مشکل استفاده از برخی سموم ثبت نشده در این کشور است، گفت: بخشی از محموله‌های فلفل دلمه برگشت خورده با توجه به سلامت کامل آن وارد کشور روسیه و بخشی دیگر نیز توسط تجار احتمالا به کشورهای هدف صادر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =