کد خبر: 24714
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
دیمزار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال، در ۳۰۰ هزار هکتار از دیم زارهای استان زنجان طرح جهش تولید، اجرا می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، جواد تاراسی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان به منظور افزایش میزان تولید و تثبیت آن در واحد سطح، اجرا می‌شود، گفت: این طرح با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک ملی در استان عملیاتی می‌شود.

وی اظهار داشت: افزایش تولید در دیم‌زارها با استفاده از ادوات و روش‌های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کودهای بذر مال، ریزمغذی‌ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات قابل دسترسی است، که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان مورد نظر قرار گرفته است.

تاراسی افزود: از امتیازات این طرح ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای خرید ادوات کشاورزی، همچنین برخورداری از بیمه یارانه‌دار محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بابیان اینکه از ۳۲۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در زنجان ۱۸ هزار هکتار به کشت آبی و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار نیز به کشت دیم اختصاص یافته است، افزود :۷۰ درصد اراضی کشاورزی استان زنجان دیمی است.

تاراسی استان زنجان ۱.۳ درصد مساحت کل کشور را دارد، افزود: این استان با داشتن ۸۴۵ هزار هکتار عرصه‌های مناسب کشاورزی، پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با اجرای طرح جهش تولید در ۵ سال، ۲۵ در صد عملکرد محصولات در مزارع افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =