کد خبر: 24550
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
سیلاب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، از سیلابی بودن راه‌های ارتباطی بیش از ۵۰ روستا در جنوب استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اسد الله جلال زاده  اظهار کرد: با توجه به نزولات جوّی ایجادشده و سیلاب شب گذشته در پهنه جنوبی استان، تعداد ۵۷ تیم عملیاتی با فعال سازی قرارگاه استانی حمل و نقل و راهداری زمستانی، برنامه‌ریزی و تعداد ۱۴۰ نفر راهدار با ۱۳۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک و سنگین به صورت شبانه روزی جهت عملیات بازگشایی محورهای روستایی بکارگیری شدند.

وی افزود: راه‌های ارتباطی بیش از ۵۰ روستا در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، و جنوب خوسف در ۲۴ ساعت گذشته به علت ایجاد سیلاب که منجر به انسداد ۱۰ مسیر شده بود با تلاش عوامل راهداری و سایر ارگان‌های امدادی بازگشایی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل‌ها، آب‌نماها، تخلیه قنوها و ریزش برداری کامل محورهای خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.

وی بیان داشت: همچنین ۲ مورد از محورهای روستایی حوزه نهبندان و سربیشه به محض فروکش کردن سیلاب و امکان فعالیت ماشین آلات راهداری، از گل و لای پاکسازی و بازگشایی خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به آب شستگی شانه راه در بسیاری از راه‌های فرعی و روستایی حوزه شهرستان نهبندان، سربیشه و جنوب خوسف، از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست با احتیاط کامل و رعایت سرعت مطمئنه و توجه به علائم موقت کار گذاشته شده توسط همکاران راهداری در مقاطع آسیب دیده از سیل، حرکت نمایند.

جلال زاده در پایان سامانه گویای ۱۴۱ را راه ارتباطی بین هم استانی‌های محترم با مرکز مدیریت راه‌های استان عنوان کرد و افزود: مشکلات بوجودآمده بواسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =