کد خبر: 24431
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
آبخیزداری

فرماندار جاجرم خراسان شمالی گفت: طرح های آبخیزداری تاکنون در سطح ۷۷ هزار و ۸۹۹ هکتار از عرصه های این شهرستان مطالعه شده است که معادل ۲۵ درصد از کل گستره این خطه است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مصطفی حاجی زاده اظهار داشت: طرح های آبخیزداری شهرستان در هشت حوزه مطالعه شده و اجرای آن در چهار حوزه آبخیز تکمیل و در چهار حوزه در دست اجرا است. 

فرماندار جاجرم گفت: اکنون طرح های آبخیزداری در حوزه های گرمک-طبر، قلی-کلاته شور، جربت-کلاته جان و حوزه گزی ۲  در دست اجرا است. 

وی خاطرنشان کرد: میزان اعتبار تخصیص یافته در حوزه آبخیز قلی - کلاته شور در سال جاری ۲۴۰ میلیارد ریال است که اعتبار مورد نیاز حدود ۵۰ میلیارد برآور می شود، همچنین امسال برای اجری طرح های آبخیزداری در حوزه آبخیز گرمک- طبر در سال جاری ۸۰ میلیارد ریال  اعتبار تخصیص یافته است و اعتبار مورد نیاز حدود ۳۰۰ میلیارد ریال است.

حاجی زاده خاطرنشان کرد:  میزان اعتبار تخصیص یافته در حوزه آبخیز جربت - کلاته جان در سال جاری ۱۵ میلیارد ریال است و  میزان اعتبار تخصیص یافته در حوزه آبخیز گزی ۲ در سال جاری  از محل تفاهم نامه مشترک با آلومینای جاجرم ۳۵ میلیارد ریال است و اعتبار مورد نیاز  برای تکمیل حدود ۳۰ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار هکتار از حوزه های کوهستانی شهرستان نیاز به مطالعه آبخیزداری دارد که مقرر شد کارخانه آلومینای جاجرم حدود ۳۵ هزار  هکتار آن را مطالعه کند و ۱۵ هزار هکتار در قالب حوزه آبخیز کرف- خراشا از محل اعتبارات استانی انجام شود که در این زمینه تامین ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شده اما هنوز تخصیص نیافته است.

فرماندار جاجرم اظهار داشت: مهم ترین مشکل در اجرای پروژه های آبخیزداری عدم تخصیص اعتبارات به صورت نقدی است. 

شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =