کد خبر: 24122
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
گلخانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: توسعه گلخانه‌ها و کشت محصولات گلخانه‌ای در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اسفندیار حسنی‌مقدم، در بازدید از محل احداث گلخانه شیشه‌ای سبزی و صیفی هیدروپونیک واقع در روستای گاوبار سفلی شهرستان ازنا، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث این گلخانه در سطح دو هکتار به میزان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: این گلخانه ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰۰ تُن گوجه فرنگی صادراتی را دارد و جهت اجرای کامل آن ۶۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: جهت اجرای این پروژه ۴۰ درصد توسط مجری طرح هزینه خواهد شد و ۶۰ درصد تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

حسنی‌مقدم مزیت کشت در فضای گلخانه را افزایش تولید در واحد سطح تا ۱۰ برابر بازدهی بیشتر نسبت به فضای آزاد، افزایش کیفیت و صرفه جویی در مصرف آب، امکان تولید محصول در تمامی فصول سال و تحت هر شرایط آب و هوایی دانست و گفت: پیرو سفر وزارت جهاد کشاورزی به استان و تأکید ایشان بر توسعه گلخانه‌ها از علاقه‌مندان به فعالیت در تولید محصولات گلخانه‌ای دعوت می‌شود به سازمان جهاد کشاورزی لرستان مراجعه کرده و با دریافت مجوزهای لازم و تسهیلات بانکی در تولید و ارتقاء امنیت غذایی کشور سهیم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =