کد خبر: 23935
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
راه روستایی

معاون ساخت و نگهداری راه فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تلاش می‌شود در تخصیص اعتبار به بهسازی راه‌های روستایی بحث عدالت مورد توجه قرار بگیرد و به استان‌های محروم اعتبار بیش‌تری اختصاص پیدا کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، خداداد مقبلی ۲۸ آذرماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری از تخصیص اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: امکان انجام ماده ۲۳ برای احداث راه‌های روستایی وجود ندارد و این مسئله مربوط به پروژه‌های راه‌سازی بزرگ است.

معاون ساخت و نگهداری راه فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور  با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ، عنوان کرد: تلاش می‌شود در تخصیص اعتبار به بهسازی راه‌های روستایی بحث عدالت مورد توجه قرار بگیرد و به استان‌های محروم اعتبار بیش‌تری اختصاص پیدا کند.

وی در خصوص کمبود ماشین‌آلات راهداری در کشور، خاطرنشان کرد: اگر در بودجه ۱۴۰۱ نمایندگان موافقت کنند که ماشین‌آلات زیر پنج سال کارکرد بدون عوارض گمرکی وارد کشور شوند، می‌توان با این اعتبار ماشین‌آلات بیش‌تری را خریداری کرد.

مقبلی افزود: در صورت خریداری ماشین‌آلات راهداری در سال آینده تعدادی خودروی سبک و سنگین راهداری به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا خواهد کرد.

معاون ساخت و نگهداری راه فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اینکه راهداران در سرما و گرما در جاده‌ها حضور دارند، گفت: تلاش می‌شود برای احداث و تجهیز راهدارخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری مبلغی اختصاص پیدا کند، همچنین هر ساله برای تامین لباس و کفش به راهداران اعتباری اختصاص پیدا می‌کند.

وی در پایان در خصوص تخصیص قیر به راه‌های روستایی، عنوان کرد: در صورت تامین آسفالت قیر تخصیص پیدا می‌کند، اگر استانی نتواند اعتبار راه‌ روستایی را جذب کند، این اعتبار به سایر استان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد.

وضعیت راه‌های روستایی در شهرستان کوهرنگ نامناسب است

در ادامه غلامعلی حیدری- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی در شهرستان کوهرنگ و مناطق زلزله‌زده، اظهار کرد: باید در تخصیص بودجه در سال ۱۴۰۱ پیوست عدالت مدنظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری خاکی هستند و تردد در آن‌ها به سختی انجام می‌شود، نامناسب بودن جاده‌ها موجب بالا رفتن اصطحلاک خودروها می‌شود.

حیدری تاکید کرد: وضعیت راهدارخانه‌ها در محورهای کوهستانی و صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری بسیار نامناسب است، همچنین کمبود ماشین‌آلات راهداری نیز مشهود بوده‌، بنابراین باید امکانات و ساختمان مناسب برای راهدارخانه‌ها تامین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: به‌علت بارش برف راه ارتباطی تعدادی از روستاهای شهرستان کوهرنگ مسدود می‌شود، به‌نظر می‌رسد باید بازگشایی این مسیرها در اولویت باشد تا حمل و نقل مصالح در مناطق زلزله‌زده با مشکل مواجه نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =