کد خبر: 23802
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
روستا

فرماندار شاهرود گفت: اعتبارسنجی مجموعه‌های اقامتی و خدماتی گردشگری روستاها با وجود ظرفیت های خوب گردشگری در برخی از مناطق انجام نشده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ابوطالب جلالی روز چهارشنبه در حسینیه روستای گیور درجمع فعالان گردشگری، روسای شوراهای اسلامی، دهیاران، بخشداران روستاهای هدف گردشگری استان سمنان که در قالب « فم تور » تخصصی توسعه گردشگری روستایی برگزار شد، افزود: گردشگر باید از نظر شاخص قیمت و کیفیت خدماتی که مراکز اقامتی روستایی ارائه می دهند حق انتخاب داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت های گردشگری هر منطقه، یادآور شد: گرچه بسیاری از اتفاقاتی که در عرصه بین‌المللی رخ می دهد مورد توجه است اما ظرفیت های داخل کشور نیز قابل اعتناست و بسیاری از داشته های ما در حوزه گردشگری می تواند کارگشا و اشتغالزا باشد و تولید ثروت کند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به تدوین سندی از مزیت های نسبی روستاهای شاهرود با کمک دهیاران، تصریح کرد: یکی از بخش هایی که می تواند در روستاها تولید ثروت کند گردشگری است و تدوین چنین سندی می تواند سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در روستاها ترغیب کند.

جلالی ادامه داد: اگر قرار است به اقتصاد مردم و دغدغه مهاجرت معکوس توجه کنیم، باید از ظرفیت های خدادادی که در اختیار ما قرار گرفته است بهره ببریم و با تدوین سند مزیت های اقتصادی هر روستا کاری شایسته انجام دهیم.

روستای گیور از توابع بخش بیارجمند شاهرود حدود ۱۰۰ تن جمعیت داشته و دارای اماکن تاریخی است .حمام قدیمی این روستا یکی از جاذبه‌های گردشگری است که برای مرمت آن اقداماتی انجام شده است .

همچنین چند مکان اقامتی در این روستا وجود دارد که ضمن اسکان گردشگران ، برای افزایش درآمد اهالی موثر هستند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =