کد خبر: 23317
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این جمعیت امسال در طرح نذر آب به ۲۷ روستای مرزی خراسان جنوبی به همت خیران آبرسانی کرده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حسن آصفی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی داوطلب، افزود: امسال با همه مشکلات اقتصادی متولی آب رسانی به روستاهای محروم خراسان جنوبی در شهرستان درمیان بودیم و همچنین طی سه سال گذشته برای محرومیت زدایی و آبرسانی به شهرستان هامون در سیستان و بلوچستان نیز اقدام کرده بودیم.

وی همچنین گفت: با حضور ما در این شهرستان مقرر شد ۲ میلیارد تومان از منابع شهرستان و ۲ میلیارد تومان از منابع خیران استان برای شروع طرح آبرسانی به ۲۷ روستای مرزی تامین شود که اجرای کامل طرح حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آصفی همچنین گفت: خیران قزوینی تا به امروز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از تعهد خود را محقق کرده اند و یکی از گره های مهم برای شروع طرح رفع شده است.

این مسوول گفت: ما همه تلاش خود را برای آبرسانی به این شهرستان به کار گرفته ایم و اگر تا پایان سال تعهدات ما محقق شود شهرستان درمیان سال بعد نیاز به استان معین نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر قزوین طی سه سال گذشته پنج روستا را به همت خیران استان در سیستان و بلوچستان آبرسانی کردند و امسال نیز به ۲۷ روستا در شهرستان درمیان خراسان جنوبی آبرسانی شد که کار ماندگاری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: سال بعد طبق فراخوان جمعیت هلال احمر کشور و اعلام شهرستان های جدید برای اجرای طرح نذر آب اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: همه کارهای ما وابسته به خیران و داوطلبان از اعضای جوان یا امدادگران است و رسالت اصلی هلال احمر اتصال توان توانگران به نیاز نیازمندان می باشد که بسیار ارزشمند می باشد.

۹ هزار عضو فعال یا داوطلب در هلال احمر قزوین فعالیت دارند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: ۳۰ هزار عضو جوان و ۱۲ هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان قزوین فعالیت دارند.

آصفی گفت: امروز مفتخریم که توانستیم زمان حضور تیم های امدادی را در سوانح و حوادث یک دقیقه کاهش دهیم و به ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه برسانیم.

این مسوول افزود: امروز در همایشی با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور از محمدرضا دادرس امدادگر داوطلب قزوین به عنوان امدادگر برتر تجلیل شد که ملاک انتخاب، عملکرد و ساعت کاری در دوران کرونا در طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون بوده است.

وی اظهار داشت: جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در میان جوانان با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب برای برگزاری کارگاه های مهارتی برنامه ریزی می کنیم تا جوانان با نگاه فلسفی در دام آسیب های اجتماعی گرفتار نشوند.

فعالیت ۱۸ پایگاه ثابت و چهار پایگاه کانکسی امداد و نجات در قزوین
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طی چند سال اخیر، مناطق پرخطر را شناسایی و هفت پایگاه جدید ساختمانی را احداث کردیم و در حال حاضر ۱۶ پایگاه جاده ای، یک پایگاه کوهستانی و یک پایگاه هوایی داریم.

وی گفت: همچنین یک پایگاه کانکسی در جاده قزوین-رشت و سه پایگاه دیگر در عوارضی شماره یک، دو و سه قزوین فعالیت می کنند.

این مسوول گفت: موفقیت در امدادرسانی به مصدومان بر اساس مدت زمان حضور امدادگران داوطلب است و اگر امدادگر نباشد پایگاه ها موفق نخواهند بود.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای نگهداشت اعضای جمعیت، گفت: در استان تلاش کرده ایم داوطلبان را حفظ کنیم  هرچند در گذشته بنا به دلایلی در تعداد داوطلبان کاهش داشته ایم اما به لحاظ تعداد خیران کاهشی صورت نگرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: پروژه مرکز امداد و نجات انجیلاق از طرح های اولویت دار هلال احمر استان است و حداقل ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شدن نیاز دارد.

وی اظهار داشت: همچنین پروژه سرمایه گذاری هلال احمر استان در تاکستان در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با کاربری فضای ورزشی و تجاری در دست پیگیری است که در صورت تخصیص اعتبار برای تکمیل آن اقدام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =