کد خبر: 23234
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
دیمزار

طرح جهش تولید دیمزارهای استان در ۱۱۲ روستای کردستان اجرایی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان گفت : طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان در ۴۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ۱۱۲ روستا به اجرا در می‌آید.

احمدی با اشاره به اینکه میزان سطح زیر پوشش طرح جهش تولید در استان طی سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده است ، افزود : گندم ، جو ، نخود ، عدس ، دانه‌های روغنی و کلزا از محصولاتی است که در این طرح کشت می‌شوند.
 وی افزود: جو یکی از محصولات مهم استان است و از سهمیه ۹۰ هزار هکتاری تاکنون ۳۴ هزار هکتار آن کشت شده است و این کار باید با سرعت بیشتری پیش رود.
 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد سهمیه ۲۶۰ هزار هکتاری گندم در دیمزار‌های استان تحقق یافته است افزود : از سهمیه ۴۰ هزار هکتار کشت نخود هم تاکنون ۳۴۹ هکتار کشت شده است و با توجه به اینکه کشت این محصول تازه شروع شده است ، فرصت کافی برای اجرای همه سهمیه وجود دارد.

احمدی گفت: از سهمیه ۱۲ هزار  هکتار عدس هم ۳.۵ هکتار، از ۱۹ هزار هکتار علوفه هم یک هزار و ۱۹۹ هکتار و در دانه‌های روغنی هم از ۵۳ هزار هکتار ۲۵ هکتار تاکنون اجرایی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =