کد خبر: 22666
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
اشتغال

مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان از اجرایی ۶ هزار و ۱۵۲ طرح اشتغال روستایی با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در روستاهای گلستان خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی نصیبی اظهار کرد: برای توسعه اشتغال در سطح روستاهای گلستان بیش از ۳۵ مورد طرح و برنامه اجرایی شده است تا بتوانیم رونق اقتصادی روستاها را داشته باشیم.

وی افزود: یکی از این موارد پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان و عشایر بوده است؛ این تسهیلات با سود چهار درصد برای مناطق مرزی و عشایری استان و با سود ۶ درصد برای سایر روستاها انجام می شود.

نصیبی با اشاره به اینکه محوریت کار با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است و با همکاری بانک ها و دستگاه اجرایی و استانداری انجام می شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح در سه سال گذشته ۶ هزار و ۱۵۲ طرح اقتصادی در روستاهای استان یا راه اندازی شده اند و یا با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت کار خودشان را توسعه داده اند.

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان گفت: با این اقدام ۵۰۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به افراد پرداخت شد و سبب شد برای ۹ هزار و ۲۵ نفر اشتغال ایجاد شود.

نصیبی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات، افزایش واحدهای بوم گردی در گلستان، زهکشی اراضی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی و دیگر طرح های اجرا شده در بخش رونق تولید و اشتغال بوده است که بر بحث اقتصاد و معیشت روستاییان تاثیری بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در دو سال گذشته در قانون بودجه بحث پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستاییان را داریم؛ سال گذشته با اقدامات انجام شد یک هزار و ۵۲۰ نفر از این تسهیلات بهره مند شدند که بخشی در بحث اشتغال و بخش دیگر آن در بحث توانمند سازی و کارگشایی بوده است.

نصیبی افزود: امسال پیش بینی ما این است که این تعداد به دو هزار نفر برسد، علاوه بر اینکه به دنبال ایجاد اشتغال و تثبیت اشتغال روستایی نیز هستیم.

مدیر کل امور روستایی استانداری گلستان گفت: یکی از رویکرد های ما برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستاییان برای دوگانه سوز کردن نانوایی ها است که در چشم انداز ما ۴۰۰ الی ۶۰۰ واحد دیده شده و به هر کدام ۱۰ میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =