کد خبر: 22551
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
واکسن

استاندار همدان گفت: با توجه به اولویت سلامت مردم باید محرومیت های اجتماعی برای افرادی که به مساله واکسیناسیون کرونا بی توجه هستند، پیش بینی شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: همانگونه که در طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا محدودیت هایی برای کارمندان واکسن گریز شامل اخطار، غیبت، کسر حقوق و معرفی به تخلفات اداری و برای صنوف اخطار، مسدود سازی دستگاه «پوز» و پلمب پیش بینی شده برای دیگر افراد نیز باید محدودیت هایی در نظر گرفت.

وی افزود: برای تشویق و ترغیب افراد به سمت تزریق واکسن کرونا یکی از پیشنهادها پیش بینی برخی محدویت ها از جمله ارائه نکردن خدمات جدید از سوی دولت به این طیف از افراد است.

استاندار همدان تصریح کرد: سهم روستائیان از تزریق واکسن کرونا به نسبت جامعه شهری کمتر است که در این باره فرمانداران و افراد ذی نفوذ از جمله روحانیان و تریبون داران باید با حضور در بین ساکنان روستا نسبت اقناع سازی آنها اقدام کنند.

استاندار همدان خواستار نظارت فرمانداران بر حُسن اجرای طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا شد و اضافه کرد: این طرح جدید نفی کننده طرح های قبلی در دست اجرا نیست بلکه همه طرح ها در مسیر هوشمند سازی مقابله با کووید ۱۹ ترسیم شده است.

قاسمی فرزاد گفت: یکی از مشکلات کنونی به ویژه با فروکش کردن آمار مبتلایان به کرونا در استان، عادی انگاری این ویروس و برگزاری مهمانی و مراسم های جشن و ترحیم و دورهمی های خانوادگی است.

وی خواستار برخورد جدی با برگزار کنندگان مراسم و ایجاد زمینه تجمع شد و افزود: عادی شدن برگزاری مجالس و رعایت نکردن فاصله فیزیکی و نزدن ماسک سبب بازگشت وضعیت کرونایی استان به رنگ قرمز و شکل گیری موج های جدید کرونایی می شود.

این مسئول گفت: تا جامعه از نظر واکسیناسیون به ایمنی مطلوب دست نیافته است باید همه محدودیت ها با جدیت اجرایی شود چرا که در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر کاهش و استان به سمت آبی شدن سوق می یابد.

هم اینک از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان شهرستان های «نهاوند و کبودراهنگ» نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =