کد خبر: 22501
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
تغییر کاربری اراضی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی خبر داد و گفت: اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ این قانون در چهار مجموعه وصال، ولایت، دیاموند، کسری و اراضی اطراف آن واقع در حد فاصل روستاهای حسن‌آباد و اخنگان با ۲۲۹ قطعه شامل دیوار کشی، پی‌کنی و قطعه‌بندی و نهایتا آزادسازی ۵۴ هکتار اراضی کشاورزی و تخریب ۲.۵ کیلومتر آسفالت انجام گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سعید خوش قامت در خصوص برخورد قانونی با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در خارج از حریم شهرها و روستاها اظهار کرد: طبق قانون یکی از مهمترین وظایف قانونی جهاد کشاورزی صیانت از خاک و امنیت غذایی شهروندان است و در صورت تغییر کاربری در هر هکتار امنیت غذایی ۲۰ نفر از شهروندان به مخاطره می‌افتد.

وی افزود: طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و مبارزه با تغییر کاربری غیرمجاز پس از گزارشات واصله وگشت زنی‌های همکاران امور اراضی در جهاد کشاورزی و سایر نهادها با هماهنگی کمیته صیانت و کمیته حفظ حقوق بیت المال و براساس مجوز و دستور مقام قضایی نسبت به اجرای حکم تخریب و کاربری‌های غیر مجاز اقدام می‌گردد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: این در حالی که قبل از تخریب اطلاع‌رسانی کامل در قالب پرده‌نویسی و پهنه‌نویسی انجام و به صورت قانونی در مرحله اول اخطارهای قانونی ابلاغ و در صورت استنکاف با هماهنگی‌های لازم و دستور مراجع قضایی برخورد قانونی با متخلفین انجام می‌شود.

خوش قامت درباره همکاری با بنیاد مسکن در خصوص درخواست توسعه روستاها و اجرای طرح هادی افزود: در صورت درخواست بنیاد مسکن پس از هماهنگی با کلیه ارگان‌های ذیربط دولتی در کمیسیون‌های مرتبط در خصوص توسعه و لزوم تغییر در طرح هادی با بررسی‌های علمی و قانونی قسمت‌هایی از اراضی کشاورزی و باغی که خللی در بهره‌وری آب و خاک و زراعت نداشته باشد همکاری لازم انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دهیاری‌ها و شوراهای روستاها بیان کرد: از دهیاری‌ها و شوراهای روستاها درخواست می‌شود همگام با همکاران جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی و هم‌افزایی لازم را از قبل از ساخت و سازها و تغییر کاربری غیرمجاز انجام دهند وگرنه وفق تبصره ۲ ماده دو برخورد قانونی انجام می‌گیرد .

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: برخی از کاربری‌های غیرمجاز به جهت اینکه احتمالا زودتر ساخته شده‌ و مراحل انجام بند ۲ تبصره یک گرفته زودتر اعمال قانون و دیگر کاربری‌های غیر مجاز در حال رسیدگی و صدور حکم مرجع قضایی است و اطمینان داشته باشند با تمام توان در چارچوب ضوابط با کاربری‌های غیر مجاز برخورد قانونی انجام می‌گیرد و هیچگونه مماشاتی با فردی در این زمینه نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =