کد خبر: 22478
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
سیاهکلی

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس در بازدید از ۵ روستای حیله رود، زر نور، اکبرآباد،آقاگیر و زردجین بخش محمدیه شهرستان البرز گفت: حمایت از مشاغل روستایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خانه ملت، لطف‌اله سیاه‌کلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی از ۵ روستای حیله رود، زر نور، اکبرآباد، آقاگیر و زردجین بخش محمدیه شهرستان البرز بازدید به عمل آورد.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در خصوص این بازدید گفت: از جمله مشکلات مطرح شده از سوی اهالی روستا؛ تکمیل آسفالت جاده، مخابرات و گاز رسانی بود که  در همان لحظه به طور آنی طی تماس با استاندار، مدیرکل مخابرات، مدیرعامل گاز، مدیرکل راه استان  این مشکلات مردم پیگیری شد.

وی ادامه داد: در روستای حیله رود و زرنو، راه  یکی از مهم‌ترین مشکلات اهالی این روستاها بود که طی تماس با استاندار، عنوان  شد که ما همواره باید وعده ای که دادیم بدان عمل کنیم همچنین طبق بودجه‌ای که اختصاص یافته، بهتر هست هرچه زودتر پروژه نیمه کاره راه این روستا به سرانجام برسد. 

سیاهکلی در خصوص مشکل گاز‌رسانی به این روستا نیز طی تماس با مدیر عامل شرکت ملی گاز استان، اظهار داشت: روستای‌های آقاگیر، حیله رود و زرنو... فاقد گاز هستند. که مقرر شد طی بررسی کارشناسی زمان گازرسانی به این مناطق اطلاع‌رسانی شود.

نماینده مردم قزوین، البرز وآبیک در مجلس در دیدار با اهالی روستای اکبرآباد ضمن بررسی مشکل منابع طبیعی روستا گفت: فاز اول برنامه ما در سفرهای استانی حل مشکلات گاز و آب و برق، راه و منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به اشتغال روستائیان تصریح کرد: در فاز دوم سفرها به راهکارهای تشکیل صنایع کوچک و کمک به مشاغل روستایی در اولویت قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با تأکید بر اهمیت توجه به سکونت روستائیان در روستا، عنوان کرد: طی توافقنامه‌ای با بنیاد مسکن، قرار بر این شد که بدون محدودیت هر روستایی بتواند برای خود خانه سازی کند.

وی افزود: اهالی روستای آقاگیر در ادامه میزیان بنده شدند و در این بازدید مردم این روستا نبود مخزن آب را از مشکلات این روستا دانستند و گفتند که لوله‌کشی جدید انجام شده ولی مخزن آب ساخته نشده است. 

سیاهکلی در خصوص رفع این مشکل مقرر کرد؛ طبق آنکه شبکه آبرسانی صورت گرفته است مخزن آن نیز تا سال آینده به سرانجام برسد.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس بیان کرد: اهالی روستای آقاگیر مشکلات با اداره منابع طبیعی را از دیگر مباحث دانستند و در این خصوص نیز مقرر شد؛ زمین‌هایی ک منابع طبیعی مدعی آن است نیز طبق فرمول مطرح شده، دهیار رابط منابع طبیعی در این بحث شود و طی بررسی مساله را حل کند در غیر این صورت جلسه‌ای در دفتر بنده تشکیل و مسئله آنجا حل شود. 

وی ادامه داد: در پایان نیز در خصوص رفع مشکل آبخیزداری، بخشدار محمدیه موظف شد رفع این مشکل را در دستور کار سال آینده قرار دهد. 

سیاهکلی گفت: در ایستگاه آخر  از روستای زردجین بخش الموت شرقی بازدید صورت گرفت که در این بازدید نوید داده شد که کلید گاز رسانی به این روستا زده شده است. 

وی با اشاره به نبود ردیف بودجه‌ای مخصوص این روستا، بیان کرد: بخشدار سال آینده این روستا را مدنظر در ردیف بودجه نویسی قرار دهد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس،ترمیم خط لوله‌کشی این روستا را جز اولویت‌ها دانست و عنوان کرد: ۳۵۰۰ متر لوله ۵ برای آبرسانی شبکه آب این روستا در دستور کار بخشدار قرارگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =