کد خبر: 22444
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
زعفران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: سالانه ۱۲۶ کیلو زعفران از اراضی شهرستان‌های رزن و درگزین برداشت می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمود فتحی با بیان اینکه ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های رزن و درگزین زیر کشت زعفران قراردارد، اظهار کرد: در شهرستان رزن ۱۶ هکتار و درگزین ۱۴ هکتار از اراضی به کشت زعفران اختصاص دارد که در مجموع سالانه از این اراضی ۱۲۶ کیلو زعفران برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت و توسعه گیاهان کم آب‌بر و توسعه گلخانه‌ها به‌ویژه کشت زعفران در اولویت جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: زعفران در شهرستان‌های رزن و درگزین به صورت پراکنده کشت می‌شود که بیشترین کشت مربوط به روستای ارپادره، قراکند، سورته جین است که برداشت آن از اواخر ماه مهر تا پایان آبان انجام می‌شود.

فتحی با بیان اینکه برداشت زعفران روزانه برای ۳۰۰ نفر  شغل ایجاد کرده است، افزود: کشاورزی به‌عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه در شهرستان‌های رزن و درگزین از جایگاه مهمی برخوردار است و فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای این مهم را ضروری می‌دانیم.

 مدیر جهاد کشاورزی رزن تصریح کرد: شهرستان‌های رزن و درگزین در تولید و کشت محصولات کشاورزی و دارویی بسیار مستعد هستند و موفقیت‌های چشمگیری هم در این زمینه کسب کرده‌اند.

وی بیان کرد: برای کشت گیاهان دارویی و توسعه گلخانه‌ها علاوه بر آموزش، حمایت از کشاورزان و اعطای تسهیلات به آنان در دستور کار این اداره قرار دارد.

فتحی خاطرنشان کرد: کشاورزان از کشت‌های کم آب‌بر استقبال خوبی نشان دادند و این فرهنگ نهادینه شده به طوری که کشت هندوانه به‌صورت قطره‌ای و سیب‌زمینی به‌صورت بارانی آبیاری می‌شود و هندوانه از یک هزار هکتار به ۳۵۰ هکتار و سیب زمینی از ۹ هزار هکتار به ۴ هزار هکتار رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =