کد خبر: 22334
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
گردشگری روستایی

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نیر گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محوطه گردشگری روستایی با ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در روستای کورعباسلو در شهرستان نیر احداث می‌شود.

به‌ گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا ، بهنام وکیلی روز شنبه اظهارکرد: این محوطه گردشگری در مساحت یک هزار و ۲۶۶ مترمربع در حال احداث است.

وی افزود: روستای کورعباسلو از مهم‌ترین روستاهای گردشگری در شهرستان بشمار می‌رود که دارای مناظر طبیعی زیبا و آثار تاریخی ارزشمندی بوده و می‌تواند یکی از ظرفیت‌های شهرستان برای جذب گردشگر محسوب شود و اجرای طرح‌های زیرساختی می‌تواند نقش تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشد که از دیگر طرح‌ها در این حوزه احداث نخستین هتل سه‌ستاره روستایی استان در این روستا است.

وکیلی بیان کرد: هتل سه ستاره روستای کورعباسلوی با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در یک هزار و ۶۱۸ متر مربع زیربنا در حال احداث بوده که بهره‌برداری از آن زمینه برای رونق گردشگری شهرستان را فراهم خواهد کرد.

شهرستان نیر با آثار فراوان باستانی و تاریخی در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل ، سراب واقع شده است.

پل تاریخی قرمز (قرمیزی کورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی در بافت مرکزی شهر ، بقعه کورائیم در روستای کورائیم متعلق به قرن هفتم هجری ، کاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در کنار جاده قدیم نیر - سراب ، دهکده های صخره ای اباذر و گلستان با فضاهای معماری خاص ، غار فرهاد یا فرهاد کهلی و آیی قالاسی از جمله آثار تاریخی شهرستان نیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =