کد خبر: 22156
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
منصور

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلسه بررسی عملکرد منابع طبیعی استان بوشهر گفت: مسئله اصلی منابع طبیعی در بوشهر سیل های مخربی است که در این استان اتفاق می افتد و برای پیشگیری از وارد آمدن خسارت سیل و کنترل سیلاب ها و روان آب ها اجرای طرح های آبخیزداری و آبخونداری امری لازم و ضروری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، دکتر مسعود منصور در این جلسه افزود: مردم و مسئولین استان بوشهر به اثر بخشی طرح های آبخیزداری واقف بوده و در اجرای سازه های آبخیزداری و آبخوانداری در مراحل وقوع سیل و در مواقع خشکسالی همکاری و مشارکت قابل توجه ای داشته اند.
رییس سازمان جنگل ها وجود سواحل در بوشهر را یک ظرفیت برای منابع طبیعی دانست و خاطر نشان کرد: سواحل می تواند علاوه بر پایداری اقتصادی، پایداری در منابع طبیعی و محیط زیست را نیز در بر داشته باشد.
این مسئول منابع طبیعی کشور وجود 700 هکتار جنگل حرا در استان بوشهر را مزیتی بزرگ بلحاظ اقتصادی و زیست محیطی برای استان قلمداد کرد و تاکید داشت که از این جنگل های زیبا و شگفت انگیز باید به شکل جدی حفاظت شود.
منصور همچنین به چالش های موجود منابع طبیعی در منطقه عسلویه اشاره کرد و از دفاتر حقوقی و ممیزی سازمان خواست با همکاری منابع طبیعی استان بوشهر، تدابیر لازم را برای حفاظت از اراضی ملی بکار ببندند.

  اتمام کاداستر اراضی بوشهر تا پایان آذر

بر اساس این گزارش، در این جلسه غلامرضا منتظری مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر در گزارشی اعلام کرد: کاداستر اراضی ملی بوشهر تا پایان آذرماه به اتمام می رسد.
او گفت: در سال 99 میزان آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان بالا بوده است اما در سال جاری با شدت بخشیدن به اقدامات حفاظتی و بهره برداری از امکاناتی همچون دوربین و بی سیم و افزایش گشت و مراقبت نیروهای یگان حفاظت در مناطق بحرانی از تعداد حریق کمتری در عرصه های متابع طبیعی برخوردار بوده ایم.
غلامرضا منتظری در ادامه از مشخص شدن مناطق چهارگانه محیط زیست در بوشهر خبرداد و گفت: به دلیل گستردگی مناطق جنگلی، مرتعی، بیابانی و کوهستانی تحت اختیار و مدیریت این اداره کل و به استناد قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، قسمت هایی از اکوسیستم های طبیعی و منحصر به فرد این استان در قالب مناطق چهارگانه محیط زیست تحت مدیریت و حفاظت آن سازمان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: به منظور اجرای بهتر وظایف قانونی و نظارتی و کنترل تصرف‌ها در عرصه مناطق چهارگانه، نقشه این مناطق نیز از سوی منابع طبیعی به محیط زیست داده شد تا با هم افزایی و اقدام‎ های مشترک سازمانی به حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =