کد خبر: 21858
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
روستابازار

پنجاه و پنجمین روستا بازار خراسان رضوی در شهر کلات نادر با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح پنجاه و پنجمین روستا بازار خراسان رضوی در شهرستان کلات اظهار کرد: هدف از اجرای «طرح روستا بازار» عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه به سفره مردم و مصرف‌کنندگان است.

ایرج ناصری‌مقدم در خصوص فعالیت این روستا بازارها افزود: روستا بازارها درواقع راهی برای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و رسیدن محصول به قیمت واقعی است تا از این طریق سود کشاورزان و تولیدکنندگان با حذف واسطه تضمین شود.

وی درباره تأمین کالا‌های موردنیاز فروشگاه‌های روستا بازار در سطح استان یادآور شد: در این راستا برنامه مدونی برای تهیه کالا در دستور کار اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان و اتحادیه تعاونی تولید و همچنین شرکت تعاونی روستا بازار در دست اقدام است تا به‌صورت زنجیره‌ای بتوانیم کالا از نقاط مختلف کشور خریداری و برای عرضه به فروشگاه‌های روستا بازار تحویل دهیم.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ظرفیت روستا بازار‌ها را برای توانمندسازی و اقتصادی نمودن تعاونی‌های زنان روستایی بسیار مؤثر و مفید دانست و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این روستا بازارها می‌توانیم با برنامه‌ریزی در شبکه تعاونی‌های روستایی زنان محصولات تولیدی و صنایع‌دستی بانوان را در این فروشگاه‌ها به فروش برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور حدود ۸۰ روستا بازار راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: سهم خراسان رضوی از این تعداد ۵۵ روستا بازار است.

ناصری مقدم اذعان کرد:  در راستای کمک به تنظیم بازار گوشت مرغ، گوشت و تخم‌مرغ به‌زودی عرضه و توزیع این محصولات در روستا بازارها در دستور کار قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ پنجاه و پنجمین روستا بازار خراسان رضوی در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد ریال در کلات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =