اثر تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از مرمت و احیای ۳۰ بنای تاریخی استان تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، جلیل جباری با بیان اینکه امسال ۳۰ بنای تاریخی استان مرمت و بازسازی می‌شود، افزود: سایت موزه چالدران، خانه اربابی افشار، مسجد جامع ارومیه، ینگه کند بوکان، کاروانسرای تاریخی خوی از مهمترین آثاری هستند که امسال مرمت و احیا می‌شوند.

وی از شناسایی بیش از ۶۰۰ هکتار بافت تاریخی شهری و روستایی در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: این میزان بافت فرسوده، نشان از میزان قدمت و تاریخ این استان دارد که از سال ۱۳۸۸ پس از ابلاغ این محدوده‌ها، در دستور کار حفظ، احیا و مرمت به عنوان یکی از پروژه‌های مهم این اداره‌کل قرار گرفته است.

جباری با اشاره به پرداخت ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در آذربایجان غربی، گفت: در نیمه نخست سال جاری ۹۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در آذربایجان غربی به واحدهای گردشگری پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: این تسهیلات به مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های گردشگری، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین‌راهی، بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت شده است

جباری افزود: میزان تسهیلات پرداختی به مراکز اقامتی در این مدت برابر با ۲۶ میلیارد ریال، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ۴۱ میلیارد ریال و صنایع‌دستی ۳۰ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت میزان تسهیلات درخواستی برای ۳۷۲ پرونده برابر با ۱۹۸ میلیارد ریال بوده و این تسهیلات با هدف حمایت از تأسیسات گردشگری آسیب‌دیده از کرونا پرداخت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =