راه روستایی

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه شمال شرقی‌ استان گلستان گفت که ۱۳۵ کیلومتر از مجموع ۴۷۲ کیلومتر راه‌های روستایی این شهرستان مرزی فاقد آسفالت است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، یوسف مرگان اظهارداشت: تاکنون ۳۳۷ کیلومتر از راه‌های روستایی مراوه‌تپه آسفالت شده و بهسازی و آسفالت ۴۵ کیلومتر راه شوسه و ۹۰ کیلومتر راه خاکی باقی مانده در دستورکار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قرار دارد.  

وی طول کل راه‌های مراوه‌تپه را ۶۵۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۹۷ کیلومتر از این راه‌ها منطقه‌ای و بین شهری، ۴۷۲ کیلومتر روستایی و ۸۲ کیلومتر نیز مرزی است که تا کنون ۴۳۴ کیلومتر آن آسفالت شده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه با یادآوری افتتاح پروژه آسفالت جاده روستای "بسطام دره" از توابع بخش مرکزی به طول هفت کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در اول مهر، افزود: راه ارتباطی ۲۶ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان فاقد آسفالت است.  

مرگان همچنین به آسفالت راه روستایی گلیداغ به قرناوه اشاره کرد و گفت: طول کل این جاده روستایی ۱۴ کیلومتر است که عملیات آسفالت ۹ کیلومتر آن در سال‌های قبل اجرا شد و پروژه بهسازی و آسفالت پنج کیلومتر باقی مانده آن با حدود ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و بنیاد علوی درحال انجام و آماده افتتاح است.

وی افزود: عملیات احداث ۱.۵ کیلومتر راه روستایی "بیاتلر - قره آقاشلی" با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال، سه کیلومتر راه روستایی "قرناوه - چنارلی" با بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ۷۵۰ متر آسفالت سایت "کچیک" شهرستان مراوه‌تپه با ۱۴ میلیارد ریال از محل منابع ملی به‌زودی آغاز می‌شود.

شهرستان مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، گلستان افزون بر هزار روستا دارد و حدود نیمی از جمعیت ۱.۹ میلیون نفری استان در روستاها زندگی می‌کنند که از حیث آمار نیروی کار و مولد (روستایی) جزو استان‌های پیش رو کشور است.

بر این اساس دستگاه‌های اجرایی توجه به زیرساخت‌ها همچون توسعه راه‌های روستایی گلستان و انجام عملیات مرمّت، بهسازی و آسفالت به‌ منظور بهبود عبور و مرور روستاییان را از اقدامات اولویت دار خود طی سال‌های اخیر قرار دادند که حاصل آن بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستایی این استان شمالی از راه ارتباطی مناسب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =