کد خبر: 21197
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
ورزش

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت:به مناسبت هفته تربیت بدنی ۳۰ خانه ورزش روستایی با حضور مسوولان کشوری افتتاح می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا،افسانه حسن نایبی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی،افزود: در این هفته بالغ بر ۵۰۰ مسابقه ورزشی انجام می‌شود که شاخص های آن همایش پیاده روی مدیران دستگاه ها از تالار شهر تا مزار شهدا و برگزاری ایستگاه تندرستی در کنار آن است.
وی اضافه کرد:استعدادیابی دوچرخه سواری،هم رکابی پدربزرگ ها با نوه ها،مسابقه سوارکاری،مسابقه کیک بوکسینگ،رالی خانواده از قزوین تا رامسر،مسابقات آفرود،سه شنبه های بدون خودرو،همایش دوچرخه سواری،جشنواره دا،میزبانی مسابقات تنیس کشور و مسابقات شطرنج و کبدی دختران کشور از جمله برنامه های این هفته است.
وی گفت: در بخش قهرمانی نیز اتفاقات خوبی در استان افتاده و تعداد قهرمانان استان افزایش یافته است.
حسن نایبی گفت: در کاراته چهار کاراته کای استان در معیت تیم ملی حضور دارند، در تکواندو مهدی جلالی در اردوی تیم ملی است و در رشته پارابدمینتون دو ورزشکار استان برای اولین بار مقام سوم کشور را به دست آوردند.
وی افزود:در سال های اخیر، تعداد ملی پوشان استان افزایش یافته و مسوولیت ما را سنگین تر کرده است.

بیش از ۵۰ پروژه ورزشی در قزوین افتتاح شده است
معاون توسعه منابع اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم گفت: در هفته دولت امسال تنها دستگاه دارای پروژه بودیم و در آوج زمین چمن مصنوعی را با ۵۰۰ میلیون تومان به متراژ ۱۲۵۰ متر مربع مساحت و در هرایین یک سالن ورزشی را با جذب اعتبارات ملی و استانی افتتاح کردیم‌.
حسین بکان گفت: بالای ۵۰ پروژه ورزشی را در استان افتتاح کردیم که موجب خوشحالی مردم در سطح روستاها و شهرهای استان شده است.
وی افزود: در بویین زهرا خانه کشتی شال به مساحت ۵۵۰ متر مربع و سالن ورزشی خیارج با هزار و ۴۰۰ مترمربع افتتاح شد.
بکان گفت: تمامی پروژه های عمرانی ما تکمیل شده ولی چون هزینه انشعابات سالن های ورزشی خیلی بالا است در برقراری انشعابات واقعا مشکل داریم که امیدواریم دستگاه‌های خدمات رسان در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

۵۵۰۰ بانوی روستایی قزوین در طرح سنجش قامت شرکت کردند 

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در این مراسم گفت:با توجه به هفته سلامت بانوان،هفته کودک،هفته پارا المپیک و تربیت بدنی، برنامه هایی متناسب با هرکدام طراحی و اجرا شده است.
ندا پاکدامن گفت: همایش بزرگ طرح فراغت بانوان شاغل در دستگاه‌ها و طرح ملی سنجش ساختار بانوان روستایی از جمله این طرح ها هستند که با جدیت پیگیری و اجرا خواهند شد.
وی گفت: سال های گذشته پنج هزار و ۵۰۰ بانوی روستایی در این طرح مورد سنجش قامت قرار گرفتند و برای رفع آسیب های جسمی آنها برنامه های لازم ارایه شد.
این مسوول افزود: دختران بالای ۱۵ سال در این طرح مورد ارزیابی قامتی قرار می گیرند و یک گروه ۱۱ نفره در روستاهای استان حضور پیدا می کنند.
وی افزود: حدود ۴۰ مربی در این زمینه تربیت شده اند و به اجرای تمرینات استقامتی در هر روستا متناسب با عارضه های اهالی آن اقدام می کنند.
پاکدامن گفت: برگزاری همایش دوومیدانی،همایش کوه پیمایی،طرح دا ویژه بانوان روستایی و طرح ملی طبیعت گردی با همکاری هیات های کوهنوردی از دیگر برنامه های این هفته است.
وی افزود: بالغ بر ۱۳۵ برنامه برای بانوان در این هفته احصا شده و تا ۲۵۰ برنامه قابل افزایش است.

۷۳ سازمان مردم نهاد جوانان در قزوین مجوز فعالیت دارند
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این جلسه،گفت: در حوزه جوانان با توجه به مشکلات معیشتی که وجود دارد خدمت به جوانان از رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال ارزشمند است.
علی لطفی گفت: ۷۳ سازمان مردم نهاد جوانان در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند و ۱۴ سازمان جدید تا پایان سال مجوز دریافت می کنند.
وی گفت:این سازمان ها در حوزه های ادبی، معیشتی و آبادانی روستاها فعال هستند و در ایام کرونا فعالیت خوبی داشتند.
لطفی با اشاره به اجرای طرح سرباز مهارت، گفت: ماهانه ۲۰۰ سرباز در حوزه کسب و کار و سبک زندگی در پایگاه شهدای جوادنیا آموزش می بینند و همچنین طرح منش با همکاری جهاد دانشگاهی برای حمایت از جوانان دارای ایده اجرا شده است.
وی با اشاره به میزبانی استان از طرح های کشوی، گفت:  کارگاه منطقه ای آسیب های اجتماعی،شبکه سلامت اجتماعی، مراکز مشاوره ازدواج و تقدیر از زوج های فداکار کادر درمان طرحی هایی هستند که در استان به مناسبت هفته تربیت بدنی اجرا می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =