کد خبر: 21068
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کشاورزی

زلزله اندیکا در بخش کشاورزی به تأسیسات، اراضی کشاورزی و واحدهای مختلف آن حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: روستا‌های اندیکا پراکنده و با فاصله زیاد آن و دارای راه‌های مواصلاتی صعب‌العبور هستند؛ بعضی از روستا‌ها نیز راه دسترسی ندارند و سکونتگاه‌هایی که مردم برای خودشان ساخته‌اند نیز ناایمن و بر اساس استاندارد‌های فنی و مهندسی نیست.
فاضل عبیات با اشاره به اینکه تنها دو شهر این شهرستان جمعیت زیر ۲۰ هزار نفری دارند، افزود: چنین جمعیتی به این معناست که بافت شهر‌های اندیکا نیز روستایی است؛ شهرستان اندیکا جزو شهرستان‌های محروم کشور و در سال‌های گذشته نیز جزو لیست ۳۱ شهرستان کم برخوردار ارزیابی شده کشور قرار گرفت.
وی ادامه داد: برای توسعه شهرستان اندیکا برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده، ولی به حالت مطلوب نرسیده و در شرایط عادی نیز سکونتگاه‌های مردم اندیکا در معرض خطر قرار دارند، یعنی خطر ریزش سنگ از کوه‌ها و یا زمین‌لزره‌هایی که زندگی مردم اندیکا را مختل می‌کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: هم اکنون در شرایطی هستیم که عشایر از سفر خود بر می‌گردند؛ البته سکونتگاه‌های اصلی عشایر در اغلب سال در روستا‌های شهرستان اندیکاست و مسافرت عشایر نیز از فصل پاییز شروع می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان به برنامه‌ریزی برای دریافت و تخصیص اعتبارات لازم بتوان برای انجام کار سریع و ضربتی احداث سکونتگاه‌های مناسب برای عشایر اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی نیز به تأسیسات، اراضی کشاورزی و واحد‌های مختلف آن حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

عبیات با اشاره به منابع کم اشتغال در شهرستان اندیکا یادآور شد: حتی به شیلات در بخش چلو و روستا‌های منطقه سوسن نیز خسارت‌هایی وارد شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =