کد خبر: 20242
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
گندم

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از توزیع ۴۵۰۰ تن بذر گندم و جو بین کشاورزان استان تهران جهت کشت در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روستانیوز از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، حسن بهنیا گفت : با توجه به اهداف پیش بینی شده در برنامه های کشاورزی در حوزه برآورد کشت گندم و جو در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ (گندم در حدود ۴۶ هزار هکتار و جو ۳۳ هزار هکتار) با محوریت تأمین و تدارک بذور گندم و جو رسمی (دارای شناسه)، پیش بینی می شود، ضریب پوشش استفاده از بذور اصلاح شده در اراضی زیر کشت گندم به بالغ بر ۴۵% در سطح استان برسد.

وی افزود : با شروع عملیات کارگاهی در ۴ شرکت دارای مجوز تولید بذر استان تهران از مرداد ماه سال جاری، فرآیند تأمین و تدارک بذر گندم و جو مورد نیاز استان در طبقات مختلف بذری در دستور کار قرار گرفته است.

بهنیا بیان داشت:  متناسب با نیاز مناطق مختلف استان و پس از اخذ مجوزهای لازم از مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، بذورتولیدی در اختیار عاملین مجاز توزیع نهاده های کشاورزی جهت توزیع بین کشاورزان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در صورت لزوم با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه، متقاضیان دریافت بذر استاندارد به شرکت های تولید کننده معرفی می شوند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطر نشان کرد: بذور گندم و جو بر اساس سهمیه هر شهرستان و با قیمت مصوب دولتی (ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی)، توزیع و نحوه توزیع بر اساس سیستم چرخشی و نیاز واقعی کشاورزان و با نظارت کارشناسان مربوطه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =