زنبورداری

عضو مؤسس انجمن علمی زنبورعسل ایران گفت: باید از شرکت‌های دانش‌بنیان که مبنای تجاری‌سازی طرح‌ها و تحقیقات علمی را دارند، حمایت ویژه شود تا بخش خصوصی مشارکت بیشتری در توسعه علمی و تجاری صنعت زنبورداری داشته باشد.

رحیم عبادی در گفت‌وگو با روستانیوز اظهار داشت: یکی از انتظارات و نیازهای دیگر این بخش از صنعت زنبورداری تقویت تشکل‌های بخش خصوصی از لحاظ مباحث علمی و آموزشی و میدان دادن به آن‌ها در مسائل اجرایی است.

وی افزود: باید با ایجاد زمینه مناسب برای رشد این تشکل‌ها (تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و صندوق توسعه زنبورداری) و شرکت دادن آن‌ها در مراجع تصمیم‌گیری مؤثر، مشارکت و هم‌افزایی و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی راه را باز کرد.

 این عضو مؤسس انجمن علمی زنبورعسل ایران، با اشاره به این نکته که در حال حاضر، بخش خصوصی متأسفانه از دامنه تصمیم‌گیری‌ها کنار رفته و در گوشه‌ای برای خود تلاش می‌کند، این مسئله را یک نقطه‌ضعف برشمرد و اذعان کرد: پتانسیل‌های اثربخش و قوی این بخش مهم باید مورداستفاده در جهت توسعه این صنعت قرار بگیرد و باید بخش دولتی و خصوصی تکمیل‌کننده فعالیت همدیگر و یاریگر هم باشند، چراکه موازی کاری نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =