راه روستایی

در پنج ماهه نخست امسال، عملیات تسطیح و علف‌زنی حریم در طول ۹۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی شهرستان دورود انجام شده است.

به‌گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، مهدی حسینی چکانی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دورود گفت: از این میزان تسطیح حریم و علف‌زنی ۶۰ کیلومتر در محورهای اصلی و ۳۰ کیلومتر مربوط به محورهای روستایی بوده است.

وی از خط کشی ۳۳ کیلومتر از محورهای اصلی شهرستان دورود خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات در راستای ایمن‌سازی محورهای اصلی و روستایی می‌توان به تعمیر و نصب ۲۵۰ شاخه گاردریل و ۶۰ عدد سرسپری، نصب ۴۰ عدد نیوجرسی، تعمیر و نگه داری روشنایی جاده ای به طول ۳۰ کیلومتر، نصب ۳۵۰عدد علائم ایمنی عمودی، شست‌و‌شوی ۱۵هزار عدد تابلو و علائم اطلاعاتی، هشداری و ایمنی در سه مرحله و تعمیر و نگه‌داری ۶۰ عدد چراغ چشمک‌زن اشاره کرد.

حسینی با اشاره به عملکرد صیانت از حریم راه گفت: در این مدت با برقراری گشت‌های مستمر و روزانه بیش از ۱۰۰ مورد اخطار به متجاوزان حریم، رفع تجاوز به تعداد ۴۰ مورد، توقف ساخت و ساز در حریم راه ۲۰ فقره و اخذ حکم قلع و قمع به تعداد ۱۰ فقره صورت گرفته و ۵۰ فقره پرونده نیز با کارشناسی و بازدید از محل منجر به صدور مجوز شده است.

وی گفت: همچنین در پنج ماهه امسال ۱۵ کیلومتر تسطیح و رگلاژ راه‌های شنی و آماده‌سازی برای آسفالت در محورهای روستایی باغ جمال_چوبدر، خانوردی، یوسف‌آباد و حاجی‌آباد انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دورود، تنظیم قنو با هدف هدایت آب‌های سطحی در سطح ۳۵هزار مترمکعب، عملیات تعریض محور روستایی گردشگری عمارت به طول ۲ کیلومتر با حجم عملیات سنگی ۱۰ هزار مترمکعب و پیچ آبکت به طول ۵۰۰ متر با حجم عملیات خاکی ۴هزار مترمکعب و خاکبرداری زیرگذر رازان به حجم ۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب را به عنوان گوشه دیگری از عملکرد این اداره برشمرد.

وی از پیشرفت ۶۰ درصدی پل روستایی زیرتنگ خبر داد و گفت: این پل به دهانه ۱۰ متر در محور روستایی زیرتنگ (منطقه توت و گورکش) در حال اجرا است که علاوه بر این، در حوزه نگهداری ابنیه فنی عملیات تعریض ۲ دستگاه آبرو با دهانه ۴ متر در محور روستایی دورود_عمارت صورت گرفته است.

حسینی، اجرای ۸ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اصلی، فرعی و روستایی، لکه‌گیری هندسی در سطح ۱۰ هزار مترمربع، لکه‌گیری غیرهندسی به میزان ۴۰۰ تن، و موج تراشی آسفالت در سطح ۳۰ هزار مترمربع را از دیگر بخش‌های عملکرد پنج ماهه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دورود عنوان کرد.

وی گفت: همچنین در این مدت ۱۰ کیلومتر شانه‌سازی در طول راه‌های اصلی سه‌راهی-چالانچولان، سه راهی‌- دورود و رازان و رفع افتادگی مسیر رفت و برگشت گردنه رازان به طول ۵ کیلومتر انجام شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دورود گفت: رفع رانش و احداث جاده شنی محور لاسوره سفلی و ریزش‌برداری در سطح محورهای اصلی و روستایی به میزان ۴هزار مترمکعب نیز بخش دیگری از عملکرد این اداره از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =